Velkommen til meg!

Bildet mitt
Bergen, Norway
Takk for at du besøker bloggen min. CosiFanTutta er fritt etter Cosi fan Tutte som er en opera av Mozart. Tittelen betyr noe sånt som "Slik gjør alle kvinner" eller "som kvinner gjør" og da er jo temaet klart og tydelig :o) Jeg skriver om saker og ting som inspirerer og interesserer meg...

søndag 5. juni 2011

Mine første sokker


Det er vel strengt tatt min andre, men den aller første kvalifiserte for høstutstillingen jf. min samboer, så den telles ikke.

Snuppesnella sin oppskrift var kjempegod å følge, selv for en amatør. Fikk litt hjelp underveis, må innrømmes. Takk, snuppesnella! Sokkene er litt hullete rundt omkring, men jeg er super stolt og har gått med de siden : )

De hvite er strikket i Safir fra Sparkjøp og de røde i Teksrena. Oppskriften er fullt og helt snupesnella sin, med unntak av den borden øverst og hælen på den røde sokken. Den fant jeg på Ravelry, på disse sokkene


Det har også blitt enda ett Lala´s simple shawl i Wollmeise. Hørt mye bra om det garnet, men det tvinnet seg noe fryktelig, dessverre. Ha en fin søndag!





9 kommentarer:

minon sa...

For et råfint sjal du har strikket. Enkelt og likevel lekkert.

Ha en fin kveld videre!

Snuppesnella sa...

Se der ja ! Nå kan du strikke sokker ! De ser skikkelig gode.

Nydelig sjal !!! Mitt er jeg spent på om jeg har valgt riktig garn. Det blir veldig tett i forhold til dine.
Jeg hadde felt av, men måtte ta opp igjen å strikke det lengre. Jeg skal linke til deg når det er ferdig.

Ha en fin søndagskveld. Klem.

Fidus sa...

Så flott at du har fått "smaken" på sokkestrikking! Jeg syns sokkene dine er flotte, jeg. Og det spørs om ikke jeg snart må prøve meg på et av sjelene dine, de blir bare kjempelekre! ha en flott uke!

Laila sa...

Så fine sokkene dine er :-) Sjalet var også nydelig.

Torunn sa...

Kjempefine sokkar og eit flott sjal! Ha ein fin lørdagskveld.

vibeke sa...

flinkingen!!!: )

jeg prøvde tre forskjellige sokkeoppskrifter før jeg fikk det til. nå har jeg strikket sokker som bare det det siste halvåret- gøy : ) her er det så dårlig sommervær at jeg faktisk bruker strikkesokker nesten hver dag. har på meg både ullljakke og strikkesokker (og teppe) nå her jeg sitter ute på verandan..føles ikke som om det er juli!
håper du har en fin sommer og at alt står bra til!?
jeg likte SÅ godt garnet du hadde link til i sidemenyen, nyyyyyyyyyyydelig : ) savner spilleren din her inne...snufs...

ønsker deg en finfin søndag,
klem og kos

Zopp Design sa...

Vi har akkurat kommet oss på nett og feirer med et blogglotteri. Kom innom oss og bli med da vel. Flotte premier!!!

ArtElf sa...

Ta turen innom bloggen min for å være med på blogglotteriet mitt!

Annelive sa...

Her inne var det mange flotte sjal. Det er artig med sokkerstrikk, og ikke minst artig å være varm på bena i egenstrikkede sokker.
Annelive

Tusen takk for besøket - velkommen igjen
Blog Widget by LinkWithin