Velkommen til meg!

Bildet mitt
Bergen, Norway
Takk for at du besøker bloggen min. CosiFanTutta er fritt etter Cosi fan Tutte som er en opera av Mozart. Tittelen betyr noe sånt som "Slik gjør alle kvinner" eller "som kvinner gjør" og da er jo temaet klart og tydelig :o) Jeg skriver om saker og ting som inspirerer og interesserer meg...

tirsdag 7. desember 2010

En kladd, altså!!


Har "kladdet" et sjal i et garn jeg ikke har betalt en formue for : ) Masse feil (spesielt på høyre side), og helt ubrukelig, men nå tror jeg at jeg er klar til å føre inn med et garn fra tuLLiBaLL. Oppskrift er Multnomah (her er den oversatt til norsk). Hvis jeg ikke blokker det ut så syns ikke feilene, eller?? : )


Har også strikket meg et par votter i 100% Alpakka. Oppskrift fra Pickles
De skal jo egentlig toves, men de ble akkurat passelig i størrelsen, så det tør jeg ikke


Strikket på to rundpinner nr 6, med Mirasol garn. Jeg bruker både ulike farger på pinnene OG pinnestoppere, ellers går det helt i stå....Ikke veldig stolt av den broderingen på vottene, men det var altså så kjedelig : )



14 kommentarer:

Anna GL sa...

Venstresiden på sjalet ble jo veldig fint da! Jeg skulle også ha strikket meg et nytt sjal. Nå er det visst kun skjerf og halser som på mote. Jeg ønsker meg et godt, gammeldags strikket/heklet sjal. :) Lykke til med den ordentlige versjonen! :)

litlokalen sa...

I mine auge ser begge sidene fine ut :) Flott fasong og mønster på dette sjalet. Blir spennande å sjå neste utgåve.

Så smart å strikke to votter samtidig!!!

Torunn sa...

Så flott sjal og flotte vottar. Ha ei fin adventstid.

mimouna sa...

Bruk sjalet ditt du. Flotte farger på det, og det blir godt og varmt som skjerf rundt halsen.

Alpakkavotter hørtes deilig ut. De tover nok litt i bruk, men da former de seg jo etter hendene dine. Da passer de enda bedre! :o)

HandMade sa...

Vilken fin sjal! Härliga färger! Det var kul med utlottning så att man får chansen att läsa bloggar man kanske inte hade hittat till annars! Nu följer jag din blogg med och BTW: Vilket fint hem du har! Fantastiskt!

Fru Holt sa...

Hei!Har egentlig fulgt deg lenge....før jeg begynnte å blogge selv.Men nå la jeg meg til. Liker håndarbeidsprosjektene dine!!

Anonym sa...

Hi, i just want to say hello to the community

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Så lekkert! :) ser jo ikkje noko feil eg. :) Så flink du er! :) Er du godt i gang med jula? :) Mine planer er lagt på hylla, da formen er dårlig. Venter eit lite gull til våren, så må ta det med ro. Planlegger heller neste jul, i nytt hus! :) hehe. Ønsker deg ei herlig førjulstid! Godklem

Thusnelda sa...

FINT :o))

★ God Jul ★* 。 • ˚ ˚ ˛ ˚ ˛ •
•。★ .. ★ 。* 。
° 。 ° ˚* _Π_____*。*˚
...˚ ˛ •˛•*/______/~\。˚ ˚ ˛
˚ ˛ •˛• | 田田|門| og alle gode ønsker for det nye året ♥
Helsing Tutta

Anonym sa...

Vet du fortsatt ikke hvem din hemmelige venn er? ;)

CosiFanTutta sa...

Hei anonym, neeeei det vet jeg ikke : ) Fantastisk gave, kjære hemmelig venn. Lager sjal med det lyse garnet i dette øyeblikk

HandMade sa...

Det är ju jag ju! Vad tyckte du om min fina norska? ;) Kul att höra att du använder garnet!

Trulte sa...

Husker ikke om jeg har vært i bloggen din før, og har jeg ikke er det mitt tap. Her var det mye fint, og jeg likte veldig godt det sjalet med masse feil jeg. Ingen er feilfrie og hvorfor skal da sjal være det. Bruk sjalet.

Nyperosa sa...

Heisan.
Fikk lyst til å ønske deg
Godt Nytt År !
Skal bli kjekkt å se hva
fruen lager i 2011 : )
Jeg følger med : )
+ du har tatt meg igjen
på alle nivå i strikking...

Tusen takk for besøket - velkommen igjen
Blog Widget by LinkWithin