Velkommen til meg!

Bildet mitt
Bergen, Norway
Takk for at du besøker bloggen min. CosiFanTutta er fritt etter Cosi fan Tutte som er en opera av Mozart. Tittelen betyr noe sånt som "Slik gjør alle kvinner" eller "som kvinner gjør" og da er jo temaet klart og tydelig :o) Jeg skriver om saker og ting som inspirerer og interesserer meg...

lørdag 30. oktober 2010

Småtteri



Jeg har lært meg å strikke to pulsvarmere på en gang, med to rundpinner. I begynnelsen gikk det helt i ball, det er så mange pinner og holde rede på. Etter at jeg fikk tips om å sette pinnestopper på de pinnene som ikke skal brukes går det stadig bedre. Kjempegøy! Prøvde meg på et par sokker også, men der er jeg ikke ennå!!

Nå tenkte jeg å ta en liten bloggrunde, og forhåpentligvis få litt liv i min egen blogg igjen :o)






Garn over her er Alpakka fra Sandes, pinne 3. Oppskriften er hentet litt herifra og derifra på Ravelry.


Garn Teksrena 100% ull, pinne 4. Oppskriften er delvis hentet her på Ravelry (du må være medlem for å se-det koster ingnting å bli medlem-anbefales)

Ha en fortsatt god helg!



11 kommentarer:

strikkefrua Elin sa...

Så fine pulsvanter. Jeg har aldri prøvd meg på to på engang, men en gang skal jeg gjøre det. Bare ikke i dag...:)
Likte de rullevarmere særlig godt.

Hilsen elinne

mimouna sa...

Se der ja! Du har jo strikket mye fint. Lekre pulsvarmere.

Tror jeg har strikket for lenge til å skifte teknikk, det er noe med å lære gamle sirkushester nye triks. Strømpepinnene mine går liksom av seg selv. Men jeg må nok prøve meg på to par på rundpinner en gang likevel.

Fortsatt godhelg til deg også! :o)

anna ingeborg sa...

Jeg strikker også mye to på en gang, votter og sokker. Men jeg bruker bare en rundpinne, minst 80 cm lang. Kommer aldri mer til å strikke på fem pinner ;)) Dette er genialt!!

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Oi, så smart da! :) Trur eg hadde gått litt i stå om eg skulle prøvd! Er skikkelig imponert over deg :) Vart flotte!

Ja, vi er kjempespente på husbygginga :) Gleder oss til den dagen kjem at vi kan flytte inn :) Men er mange høgdepunkt framover :) Dagen det ser ut som eit skikkelig hus blant anna ;) hehe.

Håper du har det flott!! :) I dag er det faktisk sol igjen her :) Jippi :)

Ha ei herlig veke! Godklem til deg!

Ugla sa...

Hei,hei
Angående det du spurte om å oppgi mønster.
Jeg oppgir aldri hvilket mønster eller hvor jeg har funnet det, med mindre jeg tror at den som mottar gaven har lyst til å lage noe slikt et selv. Så det trenger du ikke føle deg forpliktet til.
Men jeg synes det er veldig hyggelig å høre at du hekler mange av dem da :-)

Fin i Formen - Margrethe sa...

Hei!
Lekre pulsvanter. Blir gode å ha nå framover tenker jeg:)

dilleDidi sa...

Heihei - og takk for hyggelig kommentar på bloggen min - IGJEN!! :D

Kjempefine pulsvanter!! Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke klarer se for meg hvordan den strikkingen foregår... kanskje jeg prøver å finne ut av det en dag, men akkurat nå har jeg mer enn nok av andre prosjekter å få unna :)

ha en strålende uke!

Flower sa...

Hei!
DIGGER bloggen din!

Vet ikke om jeg burde legge igjen kommentaren her, men jeg eeeelsker den papir stolen/benken du lagde for noen år siden!
Har tenkt til å lage en som er ganske lik din, hvis det er greit da?
Men en ting jeg lurte på, er hvordan du lagde den?
Super fint om jeg kunne fått svar!

Hilsen Flower!

CosiFanTutta sa...

Hei Flower
Takk for at du besøker bloggen min : )

JEG har nok ikke laget den benken. Bildet er hentet fra Weburbanist. Mener de har laget et stålskjellett og deretter pakket tett, tett med magasiner.
Gi en lyd hvis du får det til : )

mono sa...

Så mye fint du lager! Også så deilig og luftig leilighet! =)

LilleLeo sa...

Likte veldig godt de lilla pulsvarmerene.

Tusen takk for besøket - velkommen igjen
Blog Widget by LinkWithin