Velkommen til meg!

Bildet mitt
Bergen, Norway
Takk for at du besøker bloggen min. CosiFanTutta er fritt etter Cosi fan Tutte som er en opera av Mozart. Tittelen betyr noe sånt som "Slik gjør alle kvinner" eller "som kvinner gjør" og da er jo temaet klart og tydelig :o) Jeg skriver om saker og ting som inspirerer og interesserer meg...

lørdag 29. mai 2010

En pute i stedenfor, kanskje?


Målet er et teppe, mykt og godt i alpakkagarn fra Sandnes, men begynner allerede å bli mektig lei....
I tillegg er jeg bygget sånn at jeg ikke kan påbegynne noe nytt, før jeg er ferdig med det jeg holder på meg. Så nå trenger jeg oppmuntring av besøkende :o)

Ha en fin, fin helg!




17 kommentarer:

moa sa...

hei cosi
..og takk for koselige besøk av deg!
håper pinsen med besøk av tantebarna ble kjempefin!
..og du for et nydelig "teppe" eller "pute"...skjønne lapper i de deiligste farger..
tror den blir nydelig som pute!
..og jeg kjenner så utrolig godt igjen dette med påbegynte prosjekter man blir lei på veien..holder på med et lappeteppe, i rosestoffer...målet var teppe, men...sukk! ..nå leker jeg med tanken på pute eller skjerf, hihi....(senke kravene litt, kanskje)..ikke være fullt så ambisiøs :0)
ha en flott helg videre!
moaklem

sjeroks sa...

Nydelig teppe, du må bare tenke på hvor utrolig flott det blir når det blir ferdig;)
Det er jo helt nydelige farger:D

jeg holder på med ett lignende teppe selv, bare i bestemorruter og ikke slike runde. Jeg har ca 50 ruter, og de laget jeg for 3 år siden. siden har det ligget i en pose på syrommet. haha.
Jeg har brukt fargene rosa hvit å camel, så jeg regner med motivasjonen kommer den gangen jeg får en liten i magen jeg kan lage det ferdig til. hehe

Tenk hvor du kan kose deg med dette ute en sommerkveld, eller inne forran tv en høstkveld, med peisen brennende. ;)

Anka sa...

Hei, hei.
Det er litt av et prosjekt du har begynnt på. Men det kommer til å bli sååå fint når du er ferdig så stå på! Men jeg skjønner hvis du heller lager en pute, tror det også hadde blitt lækkert:)

Du, jeg har mine tvil på denne Buddah'n selv, hehe.

Ønsker deg en goood helg. Klem fra meg.

Kaoz sa...

Skjønner at du har begynt å vurdere pute for dette er litt av et arbeid!! Det blir en flott pute, men tenk så nydelig et teppe vil bli=) Deilig å trekke over seg når høsten og vinteren kommer krypende.. Stå på!!
Kaozklem=)

Kint@n sa...

Oih..oih.. litt av et prosjekt du har begynt på! Blir jo kjempe fint! Men som de skriver her også.. skjønner at du lager pute... Blir vel ikke sengeteppe til dobbeltseng akkurat! Knallfint! Blir spennende å se ferdig resultat! ;-)

Ugla sa...

Heia, heia stå på. Du har kommet alt for langt til at du kan la det bli ei pute.
Hekler du ferdig en "runding" med alle tre farger før du starter med neste? Hva med å først lage 10 stk med bare de innerste omgangene for deretter å legge neste omgang med den andre fargen på alle 10 før man igjen tar den ytterste.
Av og til føles det ut som det går litt raskere da :-)

dilleDidi sa...

Så utrolig fint det blir!
Skjønner godt du blir lei - jeg klarer jo stort sett ikke holde meg til ett prosjekt om gangen...
Men tenk på det nydelige teppet du får til slutt da!
...og om det blir en pute, så blir det ihvertfall en unik og nydelig en!

Ha en strålende lørdagskveld!

igi sa...

det blir kjempe fint!
klem Igi

erteblomsten sa...

hei cosivennen

for noen NYDELIGE farger, kan du ikke lage 2 puter av det: en til meg og en til deg :) jeg kjøper med glede en av deg, hadde passet rett inn her hos meg...hint-hint... ække frekk jeg? neida...fnis...

jeg satt i gang med et teppe som lignet litt for en stund tilbake. det ble til slutt et skjerf fordi jeg var dritlei etter bare 9 firkanter! startet også på et teppe i sukkertøysfarger i et ganske tynt bomullsgarn(tror det het mandarin) men fy for et fryktelig garn å strikke med! gidder ikke lage mange nok til å lage pute av det engang for det var et skikkelig pyton garn. nå er jeg i gang med å strikke sokker, skal lære av svigermor....synes det er så komplisert det derre hælgreiene men med litt veiledning så skal det nok gå bra :)

er endelig ferdig med å skrive takkekortene fra bryllupet, ting tar tid! var litt i underkant av 100 så det tar jo litt tid med liming og skriving og greier...pluss at jeg tydeligvis er blitt mer av den treeeeeege typen..

har lenge brukt den samme hudpleie serien som deg men nå har jeg prøvd noe annet, virker som om huden på en måte blir "metta" etter en stund med samme produktene. jeg har kjøpt den nye serien til helena rubenstein og er knallfornøyd :) heter skin life repair. men øyekremen fra kanebo kommer jeg aldri til å slutte med, ser forskjell hvis jeg har glemt den bare et par dager.. elsker kremer jeg :)

nå er det oppvarmet pizza fra i går som er middagen så skal jeg ut etterpå og få plantet et par pioner som jeg kjøpte meg i går. synes de er så nydelige!

klem og kos til deg

Kint@n sa...

Hei igjen.. Så forresten at du var intr. i et av armbåndene jeg har laget. Send meg en mail på kintansdesign@hotmail.com så sender jeg det til deg c'',)
Ha en knall uke videre!

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Skal si hekling er blitt in igjen- og dette er kjempeflott både som pute og teppe, men jeg ville helst hatt et teppe hvis jeg var deg.... til å krype inn i på kalde sommerkvelder.
Ha en flott hekleuke ;:OD)

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Hei kjære deg,
tusen takk for dine supre Londontips!
Det setter jeg kjempestor pris på :o)
Og du så kjempeflin du er til å hekle!
Skulle ønske det var meg,,,
Og så må jeg igjen si at den utsikten dere har er bare superduperfantastisk!!!
Er oppvokst ved sjøen,og kjenner ofte at jeg savner å se havet...
Håper det er bra med deg og så sender jeg deg litt ekstra hekle-energi ;o)
Kjerstiklem

Lena sa...

Hva med å hekle vognteppe til en baby istedenfor slumreteppe til sofaen? Litt mer overkommelige mål på et slikt teppe ;)

mimouna sa...

Hadde nok laget pute jeg da. Mine teppeprosjekter ender vanligvis opp som skjerf, er alt for utålmodig til slike store ting. Det lureste er nok å kjenne godt etter hva DU har lyst til. Er det et ork å hekle videre så lag pute og finn noe nytt som er kjekt å holde på med.

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Åh, så kjempelekkert det blir!! :) Synest du er kjempeflink eg! Herlighet så du hekler :) her går det unna! Synest dette mønsteret var kjempeflott også. Vurderer å hekle noko slikt neste gang, men no prøver eg å finne ut korleis eg skal hekle teppet mitt sammen.. Uten å hekle rundt ein omgang til :) Sukk. Ikkje enkelt.. :)

Ha ein herlig helg! godklem :)

Livet er heeerlig sa...

Stå på stå på!!!
Blir alltid litt lei i perioder, men plutselig er lysten der igjen... Viktig med litt pusterom i blandt :)
Det ble kjempeflott med den nye stolen!
Ha en superduper dag og helg :)
*Siv*

moa sa...

halloen kjære cosi!
..og takk for koselig besøk av deg!
alltid like trivelig når du stikker innom!
..alt vel med deg & norges vakreste by?
..er det ferietid snart, også kanskje? ..jeg skal jobbe 2 uker til, så er det hasta lavista :0)
..har du forresten fått med deg at jeg har kommet inn på høgskolen, på videreutdanning..gleder meg som bare det..oppstart i august!
okidoki - ha det godt så lenge
moaklem

Tusen takk for besøket - velkommen igjen
Blog Widget by LinkWithin