Velkommen til meg!

Bildet mitt
Bergen, Norway
Takk for at du besøker bloggen min. CosiFanTutta er fritt etter Cosi fan Tutte som er en opera av Mozart. Tittelen betyr noe sånt som "Slik gjør alle kvinner" eller "som kvinner gjør" og da er jo temaet klart og tydelig :o) Jeg skriver om saker og ting som inspirerer og interesserer meg...

lørdag 10. april 2010

Vårlig pulsvarmere


Har heklet pulsvarmerer (igjen) etter mønster fra Drops design. Har laget de litt kortere, men det er bare fordi jeg er utålmodig :o) Det er Kauni ullgarn og heklekrok 3. En liten konvoluttveske ble det også.


Har også hakket og pjonet noen pulsvarmere til min hemmelige syvenn på Sykroken. Alpakkagarn fra DROPS og hakke krok 6


Håper alle får en fin, fin helg videre.

Cosi-klem




26 kommentarer:

Anka sa...

For noen søte pulsvarmere. Farger var jo også lekker da:)

Bildet er vel ikke verdt en femmer en gang for det er en "dårlig" kopi, hehe. Orginalen er stor og malt med farger. Men, men:)
Fil-de-fer er noe jeg faktisk måtte venne meg litt til men det faller mer og mer i smak. Bare å være kreativ med det man har!

Nei, nå skinner sola og jeg skal raide et loppemarked eller to:)
God helg!

Line sa...

Kjempefine pulsvarmarar:0)
Ja det er litt skrekkblanda dette, men det er veldig kjekt å kunne samle alle oppskriftene i eigen blogg.
Vi har jo alle forskjellige eigenskapar, Cosi...Eg elskar å prøve ut nye kakeoppskrifter, men det vert stort sett berre laga til bursdagar, barnedåpar, konfirmasjonar o.l sidan ingen av oss er nokon voldsomme kakemonsar.
Steiketermometeret midt er i ustand så det vart litt på gefylen, men trur den sto i rundt tre timar. Det kjem litt an på tjukkelsen. Evt kan ein jo og slå ned til 70 grader og la stå enno lenger. Men det beste er steiketermometer, då får ein garantert perfekt kjernetemperatur.
Håpar du prøver deg på kakene, gi meg i tilfelle eit vink:0)
Klem

Huset ved elven. Kyrksæterøra, Norway sa...

Fine ting du har heklet ☺ Herlige farger du har brukt på pulsvarmere og veske. Ønsker deg en god helg, hilsen fru Strøm ♥ ♥ ♥

moa sa...

tjoho cosi ♥
..klart jeg vil følge deg :0)
..har lagt meg til allerede!
..alt fint hos deg..? regner med solen skinner i bergen også..?
jeg fikk en flaske vin av sjefen min (sitter og nyter den akkurat nå... REGOLO,SARTORI di verona..mmmmm - helt nydelig!) har du smakt den kanskje..?
og du - supervakre pulsvarmere ♥
flinkisen!!!!
moaklemmer

Line sa...

He he, du er ikkje den einaste som ikkje heilt har skjønt dette med følgarar.
Klart eg vil følge deg, har no lagt meg til:o)
Klem

Anka sa...

Klart jeg vil følge deg! I'll do it at once:) Her sinner sola, nyt dagen!

sjeroks sa...

Hei hei. for noen utrolig flotte pulsvarmere:) De så utrolig deilige ut.
Og for et fantastisk flott hus dere har. Ble helt imponert av den utsikten. deilig

Tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min.
Vet ikke enda hva jeg skal ta for kjolen. Er så dårlig på å prise ting.

Torilpia sa...

Heisann!!

Klart jeg vil følge deg :o) har jo gjort det fra før på en måte .. om enn ikke så ofte som jeg burde. Men det skyldes jo, som du sikkert har skjønt, at livet utenfor pc'n har tatt mye tid og energi.

Nydelige pulsvanter .. kunne tenkt meg et sånt par ja :o)

Håper du har ei flott helg - selv om den snart er over.

Stor klem fra meg :o)

citten sa...

Så lekre ting du har laget!
Flink du :)

Marit sa...

Nydelige pulsvarmere. Blir så delikate når di er heklet :)

Nefertari sa...

Skulle ønske jeg kunne hekle, men tror jeg har nok med søm hehe. Nefertari betyr vakker hehe. Og jeg leste en bokserie om ramses2 fra egypt hvor hun var mye med. Så det er egyptisk ;) Terminen min er 22 mai så en drøy mnd til hehe. For øyeblikket pusser vi også opp barnerommet som det kommer nok et lite interiørinnlegg fra denne kanten også :)

mimouna sa...

Mye fint å se på her hos deg. FOR en utsikt du har fra stuen din!

Og så liker jeg veldig godt de pulsvarmerne dine. De luftige heklete var nydelige. Akkurat passe nå; litt varme og veldig dekorative. Fikk jammen lyst til å hekle nå. :D

Anka sa...

En liten utfordring til deg på siden min. Hvis du vil da, ingen tvang:)

Vibeke sa...

of course i will follow my friend!:)
flott dag i oslo, ligget på lading siden og kost meg med "minnene" fra turen. ikke mye som skal til for å glede meg lenger, feks. bare en kokosbolle...hi-hi..
her er det strålende sol i dag, slik har det vært hele helgen så jeg har rukket å både bli solbrent og fregnete... våren er herlig!

klemmeklem

Bare Meg sa...

da er kjolen din sendt! Håper den faller i smak og at den passer! Er nok i postkassen din imorgen:9

Kjempe fine ting du lager!

Gulltann og Pus sa...

Hei, og takk for hyggelig kommentar på bloggen min:-) Kjempemasse inspirasjon i din blogg også, så jeg linker deg til min. God dag i solen fra Gulltann :-)

Ugla sa...

Jeg synes du kan ta bort amatør fra etiketten din :-)

Glemte å svare deg på strikkehals. Det er bare å hive seg uti. Hals er enkelt å strikke og det er såpass lite at skulle det bli feil så er det bare å rekke opp :-) Det er ihvertfall fine prosjekter å øve mønsterstrikk på.

Nyperosa sa...

Hei Hakke fantutta.

Du får det til du,
hakker og hekler,
har aldri hørt om hakking,
før bloggetiden.
Fine pulsvarmere du lager.
Jeg har laget noen få,
men bruker dem ikke : )

Strikking forstår jeg meg
ikke på, frem og tilbake klarer
jeg, og nå med et lite kast : D
Jeg er ikke i tvil,
det klarer du også !

Ha det bra.

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Åh, herlige pulsvarmere du har laga :) Flotte farger også :)

Eg er så imponert over slike lekre ting. Har ikkje prøvd sjølv, men ein vakker dag, får eg kanskje laga mine eigne :)

I helga står det shopping i bergen på programmet. Vi nyter det ;)

Ønsker deg ei herlig helg! Godklem

moa sa...

halloen cosi -
og ♥takk for koselig besøk!
..plass i bokhyller...?????
det er jammen lenge siden jeg har hatt...når vi er flere bokglade personer i et bittelite hus, er det trangt om plassen..så bøker ligger stort sett overalt her i huset :0)
..snør det hos dere i dag, altså..?
ikke til å tro...
ha en fortsatt fin søndag - klem

artinreality sa...

Lekre!

igi sa...

Tusen takk for hyggelig kommentar! Første gang jeg er her inne. Er virkelig imponert over produksjonen din! utsikten deres er også fantastisk. Besøker deg igjen :-)

-kine- sa...

Fantastisk å se at noen ivaretar gamle tradisjoner! Skulle selv ønske jeg hadde noen som kunne lære meg å hakke :)

Kint@n sa...

Så fine pulsvarmere!
Fikk lyst til å prøve meg på et par selv c'',)
La meg til som følger.Håper det er i orden! Mye fint i bloggen din.

CosiFanTutta sa...

Hei Klint@n
Helt topp at du vil følge!!
Jeg kommer gjerne på besøk til deg også hvis jeg får tilgang :o)

Tanja sa...

Kjempefine pulsvanter!

Tusen takk for besøket - velkommen igjen
Blog Widget by LinkWithin