Velkommen til meg!

Bildet mitt
Bergen, Norway
Takk for at du besøker bloggen min. CosiFanTutta er fritt etter Cosi fan Tutte som er en opera av Mozart. Tittelen betyr noe sånt som "Slik gjør alle kvinner" eller "som kvinner gjør" og da er jo temaet klart og tydelig :o) Jeg skriver om saker og ting som inspirerer og interesserer meg...

tirsdag 9. februar 2010

Skrukkete Bestemorsteppe



Endelig ferdig med teppet. Jeg er så manisk opptatt av å fullføre et prosjekt før jeg begynner på det neste. Liker ikke å ha halvferdige prosjekter liggende, men nå forstår jeg hvorfor andre har det, man blir skikkelig lei :o)
Ganske godt fornøyd, jeg. Det passer ikke hjemme hos meg, så får prakke det på min søster :o) Det ble kanskje litt vel fargerikt (16 farger!), og det er jo helt skrukkete. Kan jo ikke stryke det heller?? Solstrikke har vært til god hjelp




Fikk hjelp av Celie på Sykroken som anbefalte damping. Det skjer altså ved at man tar et vått klede over teppet og STRYKER. Nemlig, nå kan jeg det!









10 kommentarer:

Gro Anita sa...

Wow det var et nydeligt teppe. Litt av en jobb du har hatt med det.

ceciliegrut sa...

Herre min hatt så fint! Så flink du er :o)

happy in pink sa...

åh, så nydelig, var det første jeg tenkte (tror jeg SA det til og med...) når jeg så teppet:))) jeg syns jo fargerikt er herlig, da...vakkert!!! og jeg syns din søster er griseheldig!!! lag et med dine egne farger neste gang da...så du får nyte godt av alt arbeidet som det jo må ligge i teppet;)
jeg kommer tilbake med innlegg etterhvert, men du skjønner jeg har en som sniker inne på bloggen min og legger igjen ekle kommentarer, så jeg er bare blitt litt satt ut akkurat nå...må tenke litt (har slettet kommentaren)
men jeg kommer som sagt tilbake igjen...med storm, forhåpentligvis;)
stor klem fra meg...:)

Anka sa...

Ååååååhhh.... Nydelig!!! *stående applaus* Men dette kan da ikke passe hjemme hos deg... Men hos meg derimot, hehe. Neida. Det ble kjempe fint og så raskt det har gått. Litt misunnelig (men bare posetivt:) Kos.

citten sa...

Så fiiint!!!

Hvis du noen gang trenger noen andre å prakke så lekre tepper på så kan jeg ofre meg jeg altså *blafre* *blafre*

Var virkelig nydelig og herlige farger

Torilpia sa...

Det ble jo kjempelekkert .. :o)

Du mestrer jo dette på strak arm .. :o)

Ha en flott tirsdagskveld .. lykke til med neste prosjekt - klem fra Toril :o)

moa sa...

WOW Cosi....
(hysj!).....hører du jeg tar en fanfare for deg.....?
Jeg er MEKTIG imponert....
må være godt og endelig nyte synet av teppet ♥ ♥
herlige farger!
grattis-grattis..
♥ moaklem

Guro sa...

Så fint det ble! :)

Gunn-Hege sa...

aaaaaaaaaaaaaa!!!!!!! LEKKERT!!!!!!

Anonym sa...

Så fint :) kunne du ha lagt ut oppskrift for en nybegynner? Stegforteg?:) spesielt de fine kantene:) har du heklet noen luer? Finner ikke noen video på hvordan det gjøres :(

Tusen takk for besøket - velkommen igjen
Blog Widget by LinkWithin