Velkommen til meg!

Bildet mitt
Bergen, Norway
Takk for at du besøker bloggen min. CosiFanTutta er fritt etter Cosi fan Tutte som er en opera av Mozart. Tittelen betyr noe sånt som "Slik gjør alle kvinner" eller "som kvinner gjør" og da er jo temaet klart og tydelig :o) Jeg skriver om saker og ting som inspirerer og interesserer meg...

mandag 4. januar 2010

Hvis ikke jeg har varm puls så vet ikke jeg


Det er tydelig å se fra vinterlandskapet utenfor stuevinduet at det er behov for pulsvarmere, men jeg har nettopp heklet mitt pulsvarmer-par nummer 40. Nå har det låst seg igjen for Cosi, det skjer innimellom. På tide å hente frem heklebøkene, og finne på noe nytt.
Heklet i tynn alpakka fra Drops og Soft mohair fra Stoff og stil, pinne 5,5. Pynten er puddelgarn også fra Drops, det er skikkelig tøft å hekle med for en nybegynner. Mønsteret er som følger. Legg opp 25 masker, hekle en rad med staver, to rader med fastmasker i bakerste maske, en ny med staver, to med fastmasker i bakerste maske. Keep on til de går rundt armen din. Hekle sammen på sidene og la være igjen hull til tommel. Grei skuring. Pulsvarmerene ble skikkelig tykke, myyyke og gode og seriøst rosa!.

 Lurer på om jeg snart blir kastet ut av NiB? De krever nemlig at 8 av 10 innlegg skal omhandle interiør, der sliter jeg litt.  Jeg har forresten tatt bildene av pulsvarmerne og nøstene på gulvet mitt som er smalstavet, lys multicolour ask (dermed ble dette et interiørinnlegg :o))






9 kommentarer:

den lilla tråd sa...

vakker fargen du har valgt:)
varme januarklemmer

Nyperosa sa...

Løyen du : )

Joda,
gulvetvalget var
svært interesant !

Når det gjelder pulsvarmerne
spør jeg i dag mitt
speil på veggen der:
" Hvem har de vakkreste
pulsvarmerne i landet her ?"
Sikkert du, for jeg
har brukt raggegarn : )

Hade bra.

Anka sa...

Hei og godt nytt år. Jeg er storforbruker av pulsvanter om dagen. Varmen er ikke som den skal på jobben og det har resultert i at vi har jobbet i 8 grader(!) Da er det godt med pulsvanter og skjerf:) Gulvet ditt er rålekkert (da har jeg også kommentert interiørdelen av innlegget ditt) Fortsatt god kveld:)

moa sa...

hihi...
høstutstillgen ja :0)
..den var bra!!!!
*kremt* *kremt*
..ser du ikke blomstene jeg har heklet på de forrige innleggene..???
TYPISK meg og velge et STOOOORT prosjekt da, men jeg ønsker meg sånn et heklet sjal, av disse søte blomstene...men jeg må nok hekle 1000-vis...hihi...men du får nok se det ferdig...engang...hihi

moa sa...

BRA :0)

natti-natt!

Torilpia sa...

De der var skikkelig søte ja :o)

Lenge siden jeg var innom her nå .. håper alt er bra med deg og dine.

Håper du får et flott nytt år - klem fra Toril :o)

lillepooh sa...

Her var det jammen mye flott! Takk for hyggelig besøk i bloggen min, og se ikke bort ifra at jeg tar turen innom her igjen om ikke så alt for lenge...

*klem*

(ja, jeg har sett at du holder til på kroken)

Prinsesse Mari sa...

Så skal man være flink å kommentere da! ;) Har faktisk tittet innom bloggen din en gang tidligere. Veldig lekker altså! Du har en fantastisk bolig!!! Og så mye fint som du hekler. Hekling kunne jeg faktisk tenke meg å bli flinkere på....

Thusnelda sa...

Fine ting du lager! Kom akkuradt inn om bloggen din og her har eg våre før. Kjempefin blogg og eg legger deg til blogglista mi!

Natta!

Tusen takk for besøket - velkommen igjen
Blog Widget by LinkWithin