Velkommen til meg!

Bildet mitt
Bergen, Norway
Takk for at du besøker bloggen min. CosiFanTutta er fritt etter Cosi fan Tutte som er en opera av Mozart. Tittelen betyr noe sånt som "Slik gjør alle kvinner" eller "som kvinner gjør" og da er jo temaet klart og tydelig :o) Jeg skriver om saker og ting som inspirerer og interesserer meg...

fredag 15. januar 2010

Hekling, interiør og verdens vakreste veske


Har gjort et forsøk på et englemaskesjal. Oppskriften fant jeg på Garnstudio, men har brukt Mohairgarn og pinne 5,5. Ikke så lett å få maskene like lange... Har fått ekstra hjelp fra denne bloggen


Har kjøpt meg en minimalistisk LED-lampe som brukes når jeg sitter og hekler (den varer i 10 år uten å skifte pære). Den gir skikkelig godt, hvitt lys  (det var interiørbidraget, slik at jeg kan fortsette å være medlem av NiB :o))






SJEKK DENNE VESKEN!
Har kjøpt den hos Othiliedesign. Hun selger også kjoler til dame og jenter, og lune hettegensere til gutt. Her er bloggen Nostalgiske Nooria. Anbefales!




Liten forhåndskikk på mitt nåværende prosjekt
Skal lage et bestemorsteppe med fargerike ruter. Alle rutene får hvit kant. Har lyst det skal ligne litt på dette teppet og dette på Solstrikke. På den siste siden har jeg fått oppskriften. Tusen takk for at du deler, Solveig! Vi får se hva det blir til :o) Mangler bare 102 ruter




11 kommentarer:

moa sa...

hahaha....
jammen det var jo greit da cosi, at du nevner litt interiør :0)
ååå, har du kjøpt den lekkerbisk av en veske fra nooria..mmmm den har jeg tittet på leeeenge, den er bare helskjønn..
og jeg..? joda hekler fortsatt, tjihi...og koser meg!
ønsker deg en superduper helg -
moaklem

Vibeke sa...

å fy fillern den heklingen der så KNALLVANSKELIG ut, så dyktig du er!!!! så søt nooriaveske :)

jeg ble så glad når jeg så hvilke teppe du driver av med for DET har jeg hatt lyst til å prøve meg på helt siden jeg så det første gangen. nå kan jeg jo få hjelp av deg jeg :)

har ikke fått noe mail fra deg!????


her er det vin og korslaget i kveld, koooos :)

kos og klem til deg min venn

veskebloggeren sa...

Denne lille veska var nydelig. Nesten som et lite kosedyr :-)

Torilpia sa...

Så jo veldig jevne ut de maskene - spør du meg .. jeg har liten peiling på det egentlig .. men som sagt - det så jevnt ut .. :o)

Nydelig veske!!

Lykke til med teppet!

Ha en super lørdag - Klem!

Vibeke sa...

god morgen min venn

gjett om ikke jeg ble sulten av å lese lørdagsmenyen...nammmm...håper virkelig at det blir en tur til deg en gang!:) merkelige greier med mailen...jeg sendte deg en mail for noen få dager siden, har du fått den da???? jeg har aldri stolt helt på dette mailgreiene og erfarer gang på gang at det jaggu meg er rett tenkt...
jeg MÅ hekle meg et sånt teppe som du driver av med nå!!! hvilke type garn bruker du og velger du bare farger på "impulsen" der og da?
i dag er det hjemmelagde kjøttkaker hos svigers, mmmmmmm...gleder meg :)
tror jeg er halvveis på det strikkede restegarnteppet nå, blir fint og ikke minst koselig. skal ta bilder av det en dag så skal du få se :) driver jo av med et heklet teppe også for tiden men der er jeg ikke langt på vei enda...fnis...er sånn som alltid har x-antall påbegynte håndarbeidsprosjekt liggenede. akkurat nå er det bare 2 og det er egentlig lite til å være meg...hi-hi...

god søndag min venn,
klemmer over fjellet :)

Anka sa...

Hei du:) Tjener dårlig med penger på klesvasken... Men jobben er like stor! Så hvis det er formålet så er det ingen vits i å invistere i en sånn, hehe. Men absolutt verdt et besøk på ebay. Så beroligende å sitte å se utover vannet. Håper du har hatt en flott helg.

Anka sa...

Glemmte å si at den siste prosjektet du har begynnt på virker kjempe spennende!

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Hei kjære deg,
skjønne håndarbeider du viser!
Og den fantastiske utsikten din,kan jeg aldri se meg mett på!
Regner med at du nyter frien din i dag :o)
God bedrings ønskene dine hjalp...er allerede mye bedre ;o)
Og ja,brødene ble supre!
Kjerstiklem

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Så masse flott! :) innom for å ønske deg og dine eit riktig godt nyttår. Bryllupet gjekk fint det, sjølv om vi hadde nokre startproblemer :) Hehe. Men no er dei lykkelig gift! :)

Ønsker deg ei herlig helg :) Godklem

Celie sa...

For en kjempeflott blogg du har! Syns lappene dine var så delikate! Skulle ønske jeg hadde tålmodighet til å lage et sånt. Det er ikke lappene som er det verste for min del, men monteringen. Holder på å ordner med en skikkelig linkliste og der har du en selvskreven plass. :)

Kristin sa...

Kjekk lampe, et godt kjøp!
Heldige du som ha en Nooriavekse, de er jo bare NYDELIGE!

Og FOR en deilig utsikt å hekle/ strikke til!

Tusen takk for besøket - velkommen igjen
Blog Widget by LinkWithin