Velkommen til meg!

Bildet mitt
Bergen, Norway
Takk for at du besøker bloggen min. CosiFanTutta er fritt etter Cosi fan Tutte som er en opera av Mozart. Tittelen betyr noe sånt som "Slik gjør alle kvinner" eller "som kvinner gjør" og da er jo temaet klart og tydelig :o) Jeg skriver om saker og ting som inspirerer og interesserer meg...

tirsdag 21. juli 2009

Små prosjekter fra en stor bok


Fikk boken Maskeball av min mor. Dette er en nydelig bok, fantastisk vakre plagg. Oppskrifter, visdomsord og utrolig flotte bilder gjør dette til noe mer enn en hobby bok for hekling og strikking.

står det at hun holder på med en ny bok som kommer til høsten. Gleder meg, selv om de fleste prosjektene ligger laaangt over mitt nivå :o)

Bilder fra boken

Pulsvanter derimot er enkelt, lager haugevis. Tror ikke de kommer til å bli brukt, men det er en annen sak. Oppskriften er hentet fra Maskeball. 
Bestemorsrutene skal bli en pute, en eller annen gang, det går tregt.
 




10 kommentarer:

Livet er heeerlig sa...

Så utrolig nydelige farger du hekler med :)
Den boken virker kjempespennende!!!
Her er det full rulle og lite blogging for tiden... man rekker ikke over alt selv om man vil :)
Håper du har en flott sommerferie!
*Siv*

Tino sa...

Hei
Takk for hyggelig besøk på bloggen min.
Så flotte pulsvamere du har laget, mye lekkert i den boken.
Ha en fin kveld :)

ralfefarfars paradis sa...

Den boka har jeg også, men har ikke kommet så langt som du har gjort- og faktisk laget noe, men den er virkelig flott..flere ting jeg kunne tenkt meg der, syntes de sjalene var veldig flotte- det hadde vært noe..men kan kanskje prøve meg på noe mindre først- veldig fine pulsvarmere du hadde heklet, fine farger- og fine oldemorsruter;)
Takk for hyggelig kommentar hos meg;) ha en fin kveld!

Duften av erteblomster-Vibeke sa...

NYDELIG farge på rutene dine :)
Har den boka, knallfin!!!!!!
Spennende å høre at det kommer en til..

Høres ut som om du nyter sommeren vennen min. Ønsker deg en herlig tur til France!

Go'klemmer
Vibeke

Anka sa...

Halloen:) Nå som det er surt og regn her frister det faktisk med et godt strikka plagg men får vel vente med det å nyte sommeren litt til. Har ferie ut denne uka. En tur til frankrike hadde ikke hvert dumt nei, selv om Parga var herlig det også:) Ha en super fin tur eller som de sier Bon Voyage! Vet ikke om det er sånn det skrive da...

moa sa...

hei cosi -

...maskeball har jeg hørt mye positivt om..
så nå er du snart klar for france..?
klabert du kan lage deg lik pompadur om du har lyst :0)

moaklem

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Hei på deg,
så flink du er til å hekle!:o)
Nå føles det godt å være tilbake i bloggeverden etter en lang vår-og sommerpause.
Kjerstiklem

salige lavendel sa...

Kanskje du kan legge ut noen av pulsvarmerne dine for salg? :)
Ha en fin dag

Tanja sa...

Masse fint å se på her, ja. Nydelige bestemorruter.

Magny sa...

heia... åå er det deg..? da har eg sendt pakke til deg før... takk for best!

så mye fint du lager...
nydleige farger i mormor-rutene dine...
goklem¨¨*

Tusen takk for besøket - velkommen igjen
Blog Widget by LinkWithin