Velkommen til meg!

Bildet mitt
Bergen, Norway
Takk for at du besøker bloggen min. CosiFanTutta er fritt etter Cosi fan Tutte som er en opera av Mozart. Tittelen betyr noe sånt som "Slik gjør alle kvinner" eller "som kvinner gjør" og da er jo temaet klart og tydelig :o) Jeg skriver om saker og ting som inspirerer og interesserer meg...

onsdag 11. mars 2009

Har fått dilla på orkideer



Jeg har fått meg orkideer, og makroobjektiv.  Jeg, som ikke vet bedre, synes bildene ser riktig proffe ut :o)
To hvite orkideer og en rosa, i tillegg til en annen blomst. Noen som vet hva den heter? Oppe til høyre. I butikken var blomstene hvite, men etter en uke i vinduet er de blitt litt rosa. Hmmm...

22 kommentarer:

sologbolig sa...

Orkidèer er jo bare så fine og så trenger de så lite vatn ! Det gjør at til og med eg klarer å holde liv i de. Ha ein fin kveld! Klem.

Livet er heeerlig sa...

Sant det er gøy med makrolinse og orkideer????
Jeg er hektet. Vi har bortimot 10 sk orkideer i huset, og 4 av de blomstrer nå (hatt de i flere år). Flotte bilder!!!
Lenge siden jeg har lagt igjen spor, har hatt litt probs med kommentering :)
Alt fint med deg snuppa?
Klemz fra meg

moa sa...

god kveld cosi -
..lucky you, som har fått makrolinse..det står høyt på min ønskeliste også..!
så deilig at du har litt lesefri, og kan nyte de vakre orkideene...
ha en finfin kveld -
moaklem

Line sa...

Ja eg er einig....Dette såg proft ut:0)
Orkidear er verkeleg flotte, min gulrosa blomstra leeenge, men så var det brått stopp!!
Ser desverre ut som om stenglane har visna og *sukk*
Eg er veldig fornøgd i dag...Har fått elvert inn nest siste oppgåva, så no ser eg verkeleg lys i enden av tunnelen *Juhu*
Enn du??
Klem

E:-) fra k(a)os(e)heimen sa...

Jeg også har litt orkide-dilla. Det er så gøy når de blomstrer igjen, og igjen og igjen! (eneste blomsten jeg får det til med...)
Flotte bilder!

Ida sa...

Nydelige, alle sammen. :)
Jeg er veldig glad i Orkidèer. :)
Den oppe til høyre er en Flamingoblomst.

ceciliegrut sa...

Orkideer er kjempefine! Svigermor har sine i årevis og de blomstrer gang på gang. Så flink er ikke jeg ;op Haha, jeg er sånn at jeg tenker på blomster (utenom aloevera og pengetrær) som ferskvare. Prøver selvsagt å være flink med dem, men de holder sjelden så veldig lenge.

Tror ikke kaken er så komplisert. Storesøster lagde den på søndag, og hun sa det var enkelt. (det var en annen oppskrift). Den skal jo ikke stekes.. så det blir som en ostekake.

Duften av erteblomster-Vibeke sa...

Det skjer jammen meg uforutsette ting i bloggverden: blomsterinnlegg hos CosiFanTutta!!!! Dette hadde jeg jammen meg ikke trodd.....

PS:Bra du tåler en spøk :o)

Er så HERLIG med innlegg her inne igjen! Savnet det mens du var "borte", godt at det finnes mail i slike perioder....fnis :o)

Får fremdeles ikke opp spilleren med den nyyyyyydelige musikken og de andre tingene i sidemenyen din, er det dataen min som er rar eller har du tatt de bort?

Etter noen dager med tipp topp vær så snør det igjen-gruff og gru!!!

Vurderer seriøst å ta en tur til byen din før bryllupet, når våren har kommet for fullt muligens eller på forsommeren...Hvis jeg tar fly så er det jo bare et knips så er jeg fremme :o)

Kommer nok en mail også iløpet av dagen kjenner jeg meg selv for rett...

Klemmer

Magny sa...

så fin sammensetting av orkideer...

takk fro oppmuntrende ord ang hekleteppet... vognteppe kunne vært fint, garnet er lanett så det hadde passet,- men synets lappene er for store...

ja-ja får se...
klem og koselig dag~~~¨¨

Liv Elin sa...

Kjempefine bilder av flotte orkideer! Helt rett - de ser skikkelig proffe ut ! :)

macrolinse er gøy - står øverst på ønskelisten her også ....hadde det på forrige spielreflekskamera , som desverre ble stjålet! grrrr - jaja , jeg får ønske meg nytt - og prøve å være snill jente ....så kanskje ....;)

Takk for koselig visitt inne hos meg !:)
Hilsen fra L i Husrom & Hjerterom

Synnøve sa...

Sukk, ja jeg ønsker meg også makrolinse... Blir så lekre bilder, slik som dine av orkideene her! Heldiggris :) Men har ikke peiling på navn på orkideene nei, hihi... Ha en fin uke! Synnøve :)

Anka sa...

Heiiiii gamle bardun, hehe. Lenge siden. Takk for kommetar på siden min. Så lekker og bare helt perfekt lampa ble hos deg:-D Den var verdt å vente på. Du så lyset til slutt;) Orkideer er nydelige. Har en fin rosa en i vinduet som jeg fikk av gutten min. De overrasker en gang i blandt;) Håper alt er vel og bra med deg. Vi blogges;)

Beate sa...

Fine bilder! Deilige blomster og skjønne farger:)Har speilrefleks selv som jeg leker meg med. Har også tenkt å skaffe meg makrolinse etterhver; dvs jeg trenger nok å sette meg litt bedre inn i makrolinsens bruk. Vet jo at man kan ta veldig nærbilder med den; men kan den brukes som "vanlig linse" også? Foreløpig digger jeg stor blender og mulighet til å lage diffuse bakgrunner:)

hvorfor ikke... sa...

Jeg har vært hektet lenge, på orkideer mener jeg, de kommer igjen år etter år også, og blomstrer nesten hele tiden. Liker så godt de røffe bladene til de sarte og aldeles skjønne blomstene.

Da vi giftet oss i 79, var det nesten umulig å få tak i orkideèr, Jeg hadde hvite roser og lilla orkideèr i brudebuketten -veldig lekkert- om jeg så skal si det selv;) Men blomsterbutikken sleit med å få tak i det...Nå er det jo overalt; Helt herlig!

Men makrolinse...og speilreflekscamera...Ja, den som hadde hatt det...!

Gamlå sa...

ser man det flott blomster.og så orkideer som de fleste får til men ikke Gamlå, jeg mister alltid bladene av disse nydelige plantene:).

Ja, det hadde vært så koselig å treffet deg, og du skal ikke se vekk i fra at du hører " ho hooooooo det er Gamlå her, CosiFanTutta", rett utenfor leiligheten din leeeeeeeeeeeer.

En vet aldri når Gamlå dykker opp!

Ønsker deg og dine en riktig god helg.

klem fra Gamlå

Anonym sa...

Anthurium heter den oppe til høyre!

ag.

Gamlå sa...

Måtte bare innom deg å ønske deg en riktig god lørdagskveld som snart tikker over til å bli søndag.

klem fra Gamlå

Torilpia sa...

Orkideer har jeg også fått øynene opp for. Har ikke fått til de få jeg har hatt hittil - men øvelse gjør mester - sies det i alle fall da ... hmm ..

Nydelige bilder :o)

Håper alt er bra med deg!! Klemmer!!

hvorfor ikke... sa...

Fortsatt dilla på orkideer...;)
Ha en flott uke =)Her skinner sola og vi spiste faktisk middag på terassen i dag - i glasshuset-da. Helt herlig!

Albertines verden sa...

Hei hei. tusen takk for den søte tekanne/koppen. Den var kjempesøt. Beklager at det tok så lang tid før jeg fikk takket

Anka sa...

Hei igjen. Ser det er flere enn meg som det går litt tregt med på bloggfronten. Men dårlig samvittighet skal vi ikke ha:) Ha en fortsatt god helg Cosi. Vi snakkes;-D

Huset på Planen sa...

Hei Cosi. Jeg har lest bloggen din tidligere, men har nå begynt å blogge selv også. Orkideer er min absolutte favoritt også, og jeg kom over noen fantastiske eksemplarer forleden. De var så fine at de fortjente et innlegg i bloggen min. :)

Tusen takk for besøket - velkommen igjen
Blog Widget by LinkWithin