Velkommen til meg!

Bildet mitt
Bergen, Norway
Takk for at du besøker bloggen min. CosiFanTutta er fritt etter Cosi fan Tutte som er en opera av Mozart. Tittelen betyr noe sånt som "Slik gjør alle kvinner" eller "som kvinner gjør" og da er jo temaet klart og tydelig :o) Jeg skriver om saker og ting som inspirerer og interesserer meg...

tirsdag 6. januar 2009

Vin til neste jul...


Overskriften betyr ikke at CosiFanTutta har nyttårsforsett om ikke å drikke vin før neste jul, jeg skal drikke minst to flasker i uken uten å være flau! Jeg tilføyer at jeg innimellom skal festrøyke, i tillegg til at jeg noen uker ikke skal trene i det hele tatt. Håper jeg klarer forsettene mine :o)

Jeg må bare få anbefale en HVITVIN til pinnekjøttet. Heretter blir det denne til julemiddag - perfect match! Ingen tunge italienere her i gården, nei

Lurer på om jeg skal lage meg pinnekjøtt en gang i januar også, kun for å smake vinen igjen!

Hirtzberger Rotes Tor Grüner Veltliner Federspiel 2007

Beskrivelse : Dufter av fersk ananas med tropiske undertoner. Ung og fersk med spenstig syre og lang tørr finish. Den har fått 86 poeng (Dagens næringsliv)

Pris : 229,-

39 kommentarer:

Duften av erteblomster-Vibeke sa...

Mail sendt tilbake til deg og jeg venter spent på svar :o)

Kari sa...

Hvitvin til pinnekjøttet? Det hørtes spennende ut.... Men nå er årets pinnekjøtt fortært,så du får minne meg på det om ca 11mnd;-)) Kjekt med en kommentar fra deg i dag også! Jeg har virkelig sansen for navnet på bloggen din! Kanskje vi kan utveksle gode opera/operette-opplevelser i fremtiden ;-)

Ninas Drops sa...

pip pip....

Koselig kommentar du har lagt igjen hos meg synes jeg...

Synes du har en knallfin blogg jeg....Veldig variert og bra.

Å den stolen og den bloggeplassen..er det hjemme hos deg???? wow...

Blir spennende å se den nye lampen ankomme om en stund...hi hi...

Råååfin den oransje "gardin"-veska ...Skal kikke innom den sida nå når jeg er ferdig her hos deg. Så må jeg nevne en fantastisk fin ting til..den puteringen..herlig!!!

Oki det var meg drops som droppet innom deg i kveld. Ha det fint, jeg kommer igjen vettu.

Liv Elin sa...

Takk for vintips til pinnekjøttet - hadde vært kjekt å prøvd noe annet enn eplecider eller Lerums julebrus til - for en gangs skyld -hihi!;) Som du skjønner - er jeg ingen vinkjenner , man har skjønt at du har litt peiling på det området - det er godt å vite til en gang man trenger tips !:)Den hvitvinen du har tipset om ,hørtes ikke så aller verst ut - kanskje jeg skal kjøpe den for gavekortet jeg fikk til jul på Vinmonopolet....

Ellers- takk for hyggelig kommentar i siste innlegg i bloggen min!:) Alltid kjekt det ! Og du er såklart velkommen igjen !

Håper du har en flott vinterkveld !
Hilsen fra meg i Husrom & Hjerterom

Miamor sa...

Du er da et oppkomme av vinidèer min venn..og bra forsett..de sprekker ofte..sånn er det...Åker til sverige i moregn for et par dager...så er det snart helg igjen tjolahopp..

Linda sa...

Ja det gjør du jamen rett i! Drikke uten å bli flau altså.. er jo så godt! Kos deg:o)

Nyperota sa...

Heisan.

Godt nyttår.

Går det på en "snurr"
der nord, eller...

Om du synes vinen
bør prøvesmakes nå
i januar for
sikkerhetskyld, ja,
så må den jo drikkes
opp "litt fort..."

"Hurra for den nye vinen"
(Ari utrykk ?)

Au revoir ; )

ceciliegrut sa...

Høye krav? Hahaha, neida. Skulle det ikke bare mangle da, at han innvesterer i et skikkelig kjøkken når han kan gjøre det selv? Og dessuten har han vist meg bilder av så mange fine han har laget på jobb, at han har jo igrunn bedt om det.. :o)

Marias skriblerier sa...

Fiiin blogg du har!!!

Marias skriblerier sa...

Og takk for hyggelig melding på min blogg :)

Gamlå sa...

Leeeeeeeer. Du e nå fine. Stilig innlegg og jeg likte forsettene dine i år 2009. Drikke like mye, og røyke litt i ny og ne. Visste ikke at du røykte?!

Hvitvin til pinnekjøttet er notert, og JA selvfølgelig må du ha en pinnekjøtt middag i Januar også.:)

Mitt nyttårsforsettelse er at jeg skal bli livsnyter, drikke mer, røyke like mye, shoppe mer. Rett og slett nyte livet.

Det er kjekt det er liv i deg igjen. Gamlå ble bekymret da hun ikke hørte fra deg på veldig lange tider. Du må ikke gjøre det. Det er ikke det samme uten CosiFanTutta her på NIB!!!

Ja, det er veldig trafikk på bloggen min og ikke vet jeg helt hva det kommer av, for jeg er ikke innom og legger igjen kommentarer daglig jeg. MEN koselig er det:).

Badekar sofaen hva jo stillige. Kanskje jeg skal ha en slik på terassen når den er ferdig. NEI det hadde ikke Guggen gått me på leeeeeeer. Tror han hadde trodd det hadde klikket for meg.

Ha fine kvelden

Stor klem fra Gamlå

Ida sa...

Heisann og takk for trivelig besøk på bloggen min.
Det er alltid koselig med nye bekjentskaper, også i Bloggland. :)
Du er hjertelig velkommen tilbake. Jeg linker deg og lover å komme innom deg igjen også. Rett som det er, til og med. ;)
Du er minst like glad i vin som meg du. ;)
Og jeg lover deg, jeg skal kose meg med den sorten også dette året. :)
Jeg har forresten økologisk pinnekjøtt i fryseren. Må kanskje ta opp det ei helg da og teste anbefalingen din her. :)
Takk for tipset.
Ha fine dager til jeg kommer innom deg igjen. :)))
Nå skal jeg se meg litt om her inne hos deg.

Ida sa...

Feriestedet deres ser virkelig ut som ett paradis ja. :)))

Gamlå sa...

Ti tei.

Gamlå bare måtte innom og gi deg en koselig kommentar her jeg sitter på jobb:) Uff, håper ikke noen ser meg leeeeer, MEN ka så eg må jo få lov å sende hu CosiFanTutta nogen ord!!

I dag ska Gamlå prøva seg på å sy kjole leeeeeeeeer, det kommer til å bli så løye om eg får det te!!

Ska gi deg et hint når den er ferdig.

Tusen takk for de fine orden du skriver til meg, du gjør slik at jeg helt rørt!! Du er nå bare så god, snill og morsom.

Hold deg fast verden er ikke stor, vet ikke om du husker bloggen vakkert liv. I dag oppdaget jeg at vi jobber sammen, leeeeeeeeeer.

Ha fine dagen, kvelden så blogges med nok snart igjen. Imorgen er fredag og ølen og kreativiteten kommer til Gamlå leeeeeeeer.

Store og mange klemmer til CosiFanTutta fra din blogg venn Gamlå

Gamlå sa...

Hallooooooen. Det er Gamlå her som bare vil minne deg om at det er " Fredaa "..ler

Helg, og nye muligheter hurra!!

Gamlå fikk bare et kall da hun satt og leste Dagbladet, CosiFanTutta hun vil jeg sende en hilsen til og ØNSKE God helg.

Psssss. det ble ikke noe sying på meg i går. Det ble bare med snakket leeeeeeer.

Kos deg masse i helgen.

Klem fra din lille men allikevel STORE bloggfan Gamlå

Anka sa...

Denne tror jeg jeg liker godt. Virker frisk og god. Liker nyttårsforsettene dine, nedelig noen med litt fornuft;-D God helg.

Gamlå sa...

Jada, det er bare Gamlå som inviterer deg til bloggtreff til Stavanger!!

Henter deg jeg på hurtigbåt terminalen. se innlegget mitt. Hva synes du?!

klem fra Gamlå

Livet er heeerlig sa...

Så kjekt å få vintips av deg!!!
Du er så flink med det... Noterer flittig, men glemmer hvor jeg noterer det hehe
Ha en fabelaktig flott helg
*Siv*

Duften av erteblomster-Vibeke sa...

Har sendt deg en "klage" mail...fnis :o)

Kari sa...

Så koselig at du har vært tilbake sammen med mine Vakre Tanker igjen;-) Og at du også skulle like baccalao! Det er bare så godt! Og du har rett,- det er slett ikke vanskelig. Jeg nyter helga på landet(i Mulighetenes Rike), men jeg skal legge ut oppskriften når jeg er hjemme igjen.
Fostsatt god helg :-)

Linda sa...

Koselig kommentar på bloggen min..Ja det bildet fra Haukelid er nyyydelig...:o) Ha en fin helg du også:o)

Gamlå sa...

Heisann du CosiFanTutta som gjør Gamlå så hoppende glad.

Ja, tenkt hvis det blir den dagen det passer for deg og det passer at du kommer med din venninne. JA, da treffes vi :).

Salikatten det hadde vært løye!!!

Ha ein fine søndag

klem fra Gamlå

Kari sa...

Tenk Vakre Tanker: Der finner du oppskriften på Baccalao! Lykke til og ha ei fin uke ;-)

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Hei på deg,
takk for hilsen!
Ble så glad da jeg så at du har funnet "lampen i ditt liv".
Den så kjempestilig ut!
Og så lurer jeg på om kneet ditt fikk vondt på søndag...;0)
Er så glad for at Rubenvofsen vår drar oss opp av sofaen hver dag!
Er jo veldig godt når man bare kommer seg ut og i gang :0)
Kjerstiklem

Anka sa...

God kveld der du:) Fine art har jeg hvert innom noen ganger og det er så mye fint til god pris. Vet du hva frakten ligger på når man sender bilde? Det er kansje også bare bilde uten glass og ramme? Da blir det jo ikke så dyrt. Håper du hadde en fin helg.

Daisys home sa...

Ja her i huset skal vi ha en pinnekjøttmiddag i januar også.bruker det,men DA blir det ingen før om ca.11mnd.Bruker akehvitt og øl ti,men hadde vært spennende og prøvd denne.Så thanks for tipset.klem

Liv Elin sa...

Takk igjen for en kjempehyggelig kommentar om bildene mine - gleder og varmer veldig !:) Blir så glad!

Håper du har hatt en fin oppstart i det nye året !

klem fra meg

Gamlå sa...

Leeeeeeeeeer så kaffene føyk ut av kjeften min her jeg leeeeeeeeeeer,,,,,OK jeg har tørket det opp og kan nå forsette og skrive.

Ja, du tok den med bloggbilde leeeeeeeeeer. Kan ikke komme som et skrukketroll i fjeset når det liker et strøket i bloggen leeeeeeeeeer.

Du må nok streike en stund tror det nye bilde passer bedre:).

Ha fine kvelden. Det er ikke mye blogging fra meg i de siste da jeg har lagt min elsk på min nye symaskin:). Mønster er kjøpt inn i dag, så nå skal jeg Kooooooose meg med disse, om det blir noe plagg ut av det vil bare tiden vise.

Men jeg er nå innom bloggen for å se om du har lagt innlegg slik at jeg kan få lagt inn en hilsen til deg CosiFantutta vennen min:).

klem fra skrukkete Gamlå

Gamlå sa...

Det ligger og venter en Nobelpris og venter på deg hos meg.

God helg

klem fra Gamlå

Gamlå sa...

HJELP, Gubben er nesten gal.
Drikker en rødvin ( gamlå drikker øl og det kom nok ikke som en bombe
Problemet han tror han er dirigent: Jeg må høre på musikken han har fått link til deg, og så må jeg se på når han har riktige nedslag for kina spisepinnene. Nemi er redd stakkars leeeeeeeeeeer.
Vinen er av type:
Fenoccino
Babera D`alba årgang 2006

er det noe i denne vinen her som jeg burde vist om.

Ja, du er vin ekspert ikke Gamlå, og det har hun aldri sagt heller..leeeer.


Ok, han har roet seg nå og Nemi er luftet. leeeeeeer.

Det er ikke noen barn i heimen heller da det er vår fri helg leeeeeeeeer.

Hvor er du blitt av CosiFanTutta? Gamlå savner deg, husk du var den første jeg fikk skikkelig kontakt med her inne!!!

Ha fine helgen enten om du er i heimen eller jobbseminar.

Stor klem fra meg Gamlå

Tiril sa...

Koser meg når eg leser innleggene fra gamla til deg, virkelig funnet tonen dere....
Hon er jo herlig da!!!

hvorfor ikke... sa...

hehe! Nyttårsforsetter er liksom ikke min greie, men disse fikk jeg sansen for, hehehe;)

Två systrar sa...

Hejsan! Hittade din härliga blogg genom albertines...Vad kul att du druckit det vinet till kött! Just Grüner Veltliner passar väldigt bra till kött, alla vill ju inte ha rött! Och jag ÄLSKAR den österrikiska skatten!! Vad är förresten pinnekjött? Har en halvnorsk lillesyster och spenderar mye tid i Meråker Norge men har nog aldrig ätit det:-) Kram C&M

moa sa...

hallo i natten cosi...
bare innom for å høre om at alt er både vel og bra med deg??
..er på bloggrunde og leser innleggene til alle bloggdamene:0)
..har vært ute og fartet litt, så jeg må ha en liten oppdatering, hihi - er jo avhengig blitt av bloggeverden,jeg...
når det gjelder meg og vin, så koste jeg meg med chablis i sverige, elsker tørr hvitvin...mmm
..fortsatt fin helg - moaklem

happy in pink sa...

hei på deg...:)
har noe til deg;)))
klem tara

Anka sa...

God kveld. Ja, så nå vet du hva decoupage er også, hihi. Papiret kjøpte jeg på panduro. Sukk dem har så mye fint der;)
Så koselig med besøk da. Man har jo ikke tid til å sitte forran pc'en da. Det er det nok tid til senere. Har du fått lampa de ennå? Skal bli gøy å se den i hus. Jeg venter på en stigehylle jeg har bestillt. Tjohooo:-D Snakkast!

Line sa...

Heisann!!
Høyres spennande ut med kvitvin til pinnekjøttet!!
Har noko til deg:0)
Ha ein finfin dag, klem

Torilpia sa...

Heia :o)

Ser du er like ivrig på bloggefronten som meg for tida :o)

Håper alt er bra med deg!!!!!

Stooor klem fra meg :o)

disa sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Tusen takk for besøket - velkommen igjen
Blog Widget by LinkWithin