Velkommen til meg!

Bildet mitt
Bergen, Norway
Takk for at du besøker bloggen min. CosiFanTutta er fritt etter Cosi fan Tutte som er en opera av Mozart. Tittelen betyr noe sånt som "Slik gjør alle kvinner" eller "som kvinner gjør" og da er jo temaet klart og tydelig :o) Jeg skriver om saker og ting som inspirerer og interesserer meg...

lørdag 15. november 2008

Støtt regnskogfondet


Ingrid Olava sin versjon av "Her kommer vinter'n"

kan kjøpes på Regnskogfondet

Jeg har nynnet på denne sangen siden jeg hørte den første gang, synes den er en kjempefin versjon av orginalen - som selvsagt er best.

Sing-a-long

HER KOMMER VINTER’N

Joachim Nilsen (Jokke og Valentinerne)

Er du av typen som aldri blir brun 
og som aldri heller prøver noe særlig på å bli det
Blir du ansett som en kjedelig kujon
fordi du stort sett ikke gidder å bade
Har du problemer - med å omgås overdrevent positive folk
Du æ’kke aleine - vi er mange som har’e sånn

Er du av typen som liker å sitte
sitte inne å pimpe når sola skinner
Er du av typen som er svak for sport
men bare på skjermen og bare når vi vinner
Da har du problemer - ifølge peanøtthjerne-forbundet
Du æ’kke aleine - vi er mange som har det sånn

Folkens jeg kommer med nyheter
Jeg må få be om absolutt stillhet
Ventetida er over
Det kommer til å - falle snø i natt

Her kommer vinter’n
Her kommer den kalde fine tida
Her kommer vinter’n
Endelig fred å få

Er du av typen som lar deg irritere
av folk som alltid skal imponere
Har du et kjøleskap - har du en T.V
Så har du alt du trenger - for å leve

Her kommer vinter’n........

GOD HELG, ALLE!

6 kommentarer:

Gamlå sa...

Heisann og velkommen tilbake til blogglandia!! Ja, jeg har savnet det:). Var redd for at du ikke gadd mer av dette her jeg!! MEN det gjorde du ikke. Takk gode gud for det!! Sitter akkuratt nå å nyter opptaket fra Celine Dione, litt av en dame dette her, og for en stemme prakt. Jeg får frysninger til tider, og en tåre kommer i ny og ne!!

Likte sangen du også la inn her, og mye av teksten kjenner jeg meg igjen i leeeeeeeer.

Stor helge klem fra din bestevenn i Blogglandia.

Gamlå sa...

Voff voff, jeg lar meg ikke bestikke, voff voff, hilsen Nemi.
leeeeeeeeeeer

Synnøve sa...

Hei på deg! Takk for koselig kommentar, så gøy å høre at vognteppet falt i smak, og kjekt å få slike tilbakemeldinger...! :) Ja bloggingen får lide litt for øyeblikket, men slik er det jo bare avogtil... Savner like mye å få tid til å kommentere hos alle som vanlig også da ;) Sitter på jobb nå, men måtte bare inn og hilse på hos deg! Ønsker deg en fortsatt strålende helg :D Synnøve

Torilpia sa...

Tror ikke jeg har hørt den før .. men teksten var bra :o)

Ha ei fortsatt fiiin helg!!

rod i hob sa...

Hei!
Ette oppfordring frå Gamlå MÅTTE eg bare ta meg enn tur innom bloggen din! Kjempesøt!! Plutselig seile eg innom igjen!

Fortsatt god helg!

Gamlå sa...

Hei igjen det er bare meg, som må takke for den fine kommentaren du ga til meg!!! Smiler du er bare så god du!! Ja, tatt en øl med deg hadde vært topp!!


Ha en fine søndag. Idag blir det film for så å hoppe til køys. Gubben og jeg har drenert den ene siden på huset og nå er jeg helt utslått. Ikke ofte Gamlå bruker muskler:).

klem fra Gamlå

Tusen takk for besøket - velkommen igjen
Blog Widget by LinkWithin