Velkommen til meg!

Bildet mitt
Bergen, Norway
Takk for at du besøker bloggen min. CosiFanTutta er fritt etter Cosi fan Tutte som er en opera av Mozart. Tittelen betyr noe sånt som "Slik gjør alle kvinner" eller "som kvinner gjør" og da er jo temaet klart og tydelig :o) Jeg skriver om saker og ting som inspirerer og interesserer meg...

søndag 2. november 2008

Nok en Odfjell


Jeg er fremdeles ikke ferdig med Odfjell-prosjektet. Har kommet til Orzada - Malbec 2005. Den hadde en helt annen karakter enn Armador'ene. Denne var nydelig og hadde en helt karakterisktisk smak som jeg kommer til å gjenkjenne. Dette blir en ny yndlingsvin, virkelig!

Orzada Malbec 2005

Beskrivelse : Flott vin, rett og slett herlig. Kjøpt nytt. 40 år gamle vinstokker. Kjøttfull, flotte mørke bær og fint eikepreg. Røk. Smaken er veldig bra. Lang og tørr. Beskrivelse fra Dagens Næringsliv som har gitt 90 poeng og Beste kjøp

Råstoff : Malbec

Passer til : Okse og lam

Pris : 179,- (bestillingsutvalget)

Anbefalt Vinum glass fra Riedel til Malbec er 416/30 (igjen)

19 kommentarer:

Astrid sa...

Eg skjønar at du er dama eg skal spørje når eg har eit vinspørsmål:)
Så får du velje sjølv om du vil svare;)
Eg er ikkje nokon vinkjennar, men eg likar vin og synast det er fasinerande dette med at vin kan framheve smakane i dei ulike matvarene. T.d vin til hjort; der har eg hatt ei skikkeleg a-ha oppleving! '
Ein gong drakk vi ein tilfeldig raud vin til, ein annan gong fekk vi servert ein vin som skulle passe ypparleg til hjort -og det gjorde den til fulle!!
Nyt dei siste søndagstimane:)

fru vims sa...

hei du.

steikje fine veska der nede ;)
synes den var rålekker!
og synes ikke den ser ut som ei gardin ;D (mannfolk, pøh)

Jeg har heller ikke kommet så langt at jeg har sendt noe ennå, planen var å lage noe selv, men har ikke hatt tid til det ennå. Har fri i morgen, så jeg håper jeg får ånden over meg... mest sannsynlig så blir jeg vel ferdig i slutten av november..... hehe

Karina`s hjem sa...

Min favoritt er uten tvil ROJO...
har ikke så veldig peiling på vin, men ser hvor jeg kan komme hvis jeg lurer på noe:)

ha en fin søndagskveld

Duften av erteblomster-Vibeke sa...

Hei :o)

Så koselig at du stakk innom!Sliten i hodet skjønner jeg.....

Har hatt VELDIG lyst til å sende deg mail for å "skravle" litt med deg i helgen men tenkte meg at hodet var "fullt" etter seminaret.

Klem :o)

Anka sa...

Hei og hopp. Veldig fornøys med møblene og ja vi har så goood plass! Samboeren min dro på jakttur i helga men kom hjem på Lørdag for han villa bare være i huset, hi hi. Ingenting å si på trivsel her da;) Og vintipsene dine merker vi oss for der har vi ikke mye å komme med;)

Aninekanine sa...

Heisann,
Mmmmm deilige viner, munnen løpe løpsk :)
Likte benkene av gamle aviser! stilig gjenbruk spør du meg, lampen av alle de rare små dippeduttene også :)
Og ja, vi gleder oss utrolig til å dra på lang tur til varme strøk :)
Ha en strålende uke!
Smil fra Anine

Tiril sa...

Skal jammen prøve denne vinen du viser her, vet hva jeg liker, men har ikke mye greie på det.
Men er nøye med glass, jeg bruker stort sett riedel sine, siden jeg selger de.
Har vært på mange vinkurs med riedel, så jeg har lært meg til å bruke rett glass til rett vin.

hvorfor ikke... sa...

Så bra med vintips! oooooh, nå fikk jeg jammen lyst på et glass rødvin....
god søndagskveld til deg;)
og takk for koselige ord, det gjør meg så glad, så glad skal du vite!
smil Torunn

storeflittig sa...

hei hei! jeg er litt misunnelig på dette prosjektet kjenner jeg:):)

må huske å si tusen takk. for en (god) stund tilbake fikk jeg veldig hyggelig oppmerksomhet. ikke glemt, bare vært på sofa:)

iden sa...

Mission er bare impossible om du _ikke_ kommer med et tips;) hehe

Duften av erteblomster-Vibeke sa...

Mail :o)

Gamlå sa...

Vinene er notert og en eller to av disse må jeg prøve. Du har skikkelig peiling på dette med vin du Cosifantutta. Jeg er helt imponert jeg. Vet hvem jeg skal spørre om tips til gode viner til gode retter for jeg kan tenke meg at du har gode tips til dette også!!!

klem fra Gamlå

Torilpia sa...

Må være herlig å ha så mye kunnskap om vin .. :o)
Vin er jo godt da .. men kjenne særlig forskjell på de forskjellige .. tja ..

Så søte ting du har fått i hus - (innlegget under) - nydelig :o)

Håper ukestarten har vært flott - ha ei fortsatt fin uke - klem!

Gamlå sa...

Ja her er jeg:).
Jeg har funnet bestikk i søppel dunken hos ungene. De gidder vel ikke gå ned med det. Letteste vei er vel søppelbøtten. Kanskje jeg skal gi dem bestikk til jul.

Sitter her og fryser og venter på at pelleten som de reklamere så godt for skal gi varme. OBS selger pelletskurv som du reklamere så godt for. ha ha
Den virker ikke hos oss ihverfall. De skal få den rett i retur. Gamlå tenkte hun skulle bli miljøvennlig.

Nei jeg skulle hatt en slik som du har med fjernstyring på flammene, regner med det er gass du har!! Heldige dere. Akkuratt i skrivende stund så ser jeg flammer i ovnen, og her er det flammer også. Ser ut som helle kurven tar fyr. leeeeeer.

Ha ein fine kveld videre. Nå tenkte jeg at jeg skulle inn og kikke på blogger som jeg ikke har vært hos tidligere. Det kan bli spennende det, men ingen er som deg..

klem fra Gamlå

charm design sa...

Så flott at du lærer oss litt om vin,det trenger iallefall jeg.Kansje jeg skal teste den til lørdagen og fårikål festen.

Astrid sa...

Eg har ei utmerking til deg på bloggen min, under innlegget 4.nov.
Ha ein fin dag!

Som Mine Dager Er, sa...

Må selvfølgelig prøves ut. Solid pris, men er sikkert verd det når vi kjenner den rulle rundt i munnen ;-)

Klem fra Marit

Karina`s hjem sa...

Heisann:)
tusen takk for den fine kommentaren, blir så smigret:)
Jeg liker godt denne varme beige fargen og generelt jordfarger:)
Stoffet på puten til benken er fra stoff og stil.
her er linken:
kommentaren:)http://www.stoffogstil.no/Katalog/Bolig.aspx?group_id=4690

Jeg synes beige gjør seg så godt til det hvite.
Jeg hadde en mye mørkere stil før, men gått gradvis over til det lyse...men liker de varme detaljene:)

Ha en fin onsdagskveld:)

Duften av erteblomster-Vibeke sa...

Heisann :o)

Kommer en mail fra meg i kveld, venter bare på at moren min skal sende meg noen bilder av meg på mail slik at du får et fjes på meg, advarer deg: jeg er ikke fotogen!!!!Du var jo VAKKER Cosi....

Klem

Tusen takk for besøket - velkommen igjen
Blog Widget by LinkWithin