Velkommen til meg!

Bildet mitt
Bergen, Norway
Takk for at du besøker bloggen min. CosiFanTutta er fritt etter Cosi fan Tutte som er en opera av Mozart. Tittelen betyr noe sånt som "Slik gjør alle kvinner" eller "som kvinner gjør" og da er jo temaet klart og tydelig :o) Jeg skriver om saker og ting som inspirerer og interesserer meg...

torsdag 6. november 2008

Naboene


Jeg slenger meg på fugle-konkurransen på Moseplassen hageblogg!

Koselige  Kvardagsliv i Storemyra  er også med i konkurranse - lykke til!

Bilde av måken er tatt rett utenfor vinduet mitt. Noen ganger flyr måkene så nærme vinduet at jeg føler at jeg har øyekontakt med de svarte kuleøynene, og  jeg får lyst til å strekke hånden ut av vinduet og stryke de over ryggen. HVIS de hadde vært interessert i det? :o)

Jeg kaller denne og de andre måkene for naboene - så frøken Nabo

16 kommentarer:

Anne på Moseplassen sa...

hei, så hyggelig at du vil være med :D
Og fugl er fugl, uansett hvor bildet er tatt ;)

Gamlå sa...

Heisann

leeeeer. Måtte inn til line og se om jeg hadde skrevet " jeg " og det hadde jeg. leeeeeer.

Det var bra at jeg skrev det, for nå står jeg friere til å gi min stemme:).

Du sa at du ikke kunne fotografere. Tull sier nå jeg. De på dette fine bildet ditt her. Måken svever over havet. Solskinnet skinner så flott inn i måken. Dommen fra Gamlå: Et nydelig bilde av en måke i svev!!

Flink er du!! Må nok sende inn et bilde jeg også. Slik at vi kan konkurere (leeeeeeer).

klem fra Gamlå

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Hei på deg,
så fantastisk det må være å se de så nærme!
Har opplevd det noen ganger når jeg har vært hjemme nordpå,på fisketur i min farfars lille trebåt.
Fine opplevelser...
Kos deg i kvelden :0)
Kjerstiklem

Line sa...

Gurimalla for eit flott bilde:0)
Verkeleg ein verdig kandidat!!
Lykke til i konkurransen,Snuppa;9)
Klem, Line

Duften av erteblomster-Vibeke sa...

Mail :o)

Anka sa...

Måker kan være en pest og plage med syns de også kan være pene og et must når man er ved vannet. En pest og plage er når man er midt i Oslo og de griske, fete måkene flyr rundt en og sikter inn på pølsa man har i hånden, hehe.
Tenker på sangen til Odd Børresen, Måker;)

Duften av erteblomster-Vibeke sa...

Likte guttebabyen Jan Garbarek og Kari Bremnes etter han kom ut av magen også eller hadde han fått nok av de mens han lå der "inne"? :o)

KLEM

Torilpia sa...

Er imponert over at du fikk den i fokus jeg .. *kremt* Jeg hadde aldri klart det .. Sjøen derimot .. hehe ..

Flott bilde!!

Lykke til du også - ha ei super helg - klem fra meg!

happy in pink sa...

for et flott bilde!!!
og for en drøm å ha både sjøen og måkene rett utafor stuedøra!!!
her hos oss er det kattene og skjærene som regjerer!!! de kan bråke noe sinnsykt....
kanskje jeg skulle sjekke ut den konkurransen???
lykke til iafall;)
helgeklem fra tara:)))))

Duften av erteblomster-Vibeke sa...

:O)Ler av min tolkning av musikkspilling for babyen....

Skal stramme deg opp hvis du dukker opp "her" i helgen, så lenge det ikke er hos meg da selvfølgelig!:o)

Erteblomsten

Gamlå sa...

Heisann du vennen min i blogglandia!! Hadde det ikke vært for det og et par andre så tror jeg faktisk ikke dette her med blogglandia hadde vært så like givende!!! Du er god å ha her inne blant de andre fine som er her. MEN du er nok min nummer 1. Det vil jeg at du skal vite!!

Har nå satt meg ned etter en heller irriterende diskusjon med tenåringer om hvor steng mamma og stemor som jeg er!! zzqqææ uff. Det er ikke like lett å være mor til disse så lenge en klarer som meg å huske meg selv hvordan jeg var...får for guds skyld ikke håpe de var som meg....på både godt og vondt! Alt har gitt en erfaring som en ikke vil at sine skal havne oppi. leeeeeeeer. Det var bare uskyldige ting, men idag forstår jeg mora til Gamlå. Stakkars dame!!

Tenke seg en kloning av henne selv som står der foran henne og sier jeg vet best selv!! Ja, snart får jeg det samme igjen. leeeeeeer, Det er nå morsomt også. Mor`s instinket har nok ikke vært sterkere enn det er nå!!

Uff, nå skriver og skriver jeg som bare det. Nei jeg har ikke ADHD og heller er jeg ikke bionær ( manisk depresiv). Det er håp for alle.:).

Fy, CosiFanTutta, du må ikke drive med fag littratur, hvis du da ikke ser på det som fag littratur som det å utforske Blogglandia!!!

Kos deg i helgen, MIN store venn her inne!!

klem fra Gamlå

PS. Jeg venter bare på at du skal røpe litt mer av deg selv... tenker da på utfordringene du har fått som "4 ".........!!

Miamor sa...

..ønsker deg ei riktig god helg og håper du har fått klappet naboene denne uka!!! her er det helgestemning med kaffe og yatzy på bordet!! klem herfra ;)

Gamlå sa...

Ja ja...nå har Gamlå bestemt seg...etter mange uker betenkningstid....jeg vii ikke være med i NIB lenge ...rett og slett av den at jeg ikke vil være låst i en gruppe.

Håper du følge meg videre!!!

snufs jeg som trodde at dette her ville være lett....Hva med Cosifantuttas ...Spill "Baby jonny" , sier han!! Takk for meg i NIB.
klem fra din Gode Anita Aspen
snufs"

jeg er fremdeles på blogg men ikke under NIB.

Nå Bestemmer jeg selv nå og nåååååååår vil jeg vil legge inn et innlegg.
klem fra Gamllå




klem fra Gamlå

Duften av erteblomster-Vibeke sa...

Sender deg en god nattaklem tilbake!På tide å legge seg her også:O)

Vært flink i kveld du!!!!:o)

Duften av erteblomster-Vibeke sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
mali-mo sa...

Fint bilde! Tenker du har de flygendes ganske tett inntil vinduene ja, men du mpå jo ha et fantastisk lys da, og sjøen like ved...sukk ;) (ikke misunnelig, neeeeida hehe).

Du spurte om jeg hadde nettbutikk, og veeeel, sannheten er at jeg ikke har fått rotet meg til å komme igang ennå:)

Jeg lager barnetøy og div som jeg selger privat, og hadde tenkt å legge ut for salg i en liten bloggsjappe, men har ikke fått rotet meg til det ennå. Det blir liksom litt borte i alle andre ting ;)

Men når jeg etterhvert har tid og nok varer til å ha noe å legge ut så skal jeg få sjappen opp å gå!!! (ser for meg at livet begynner på nytt 1 desember når min siste eksamen er over hehehe). God helg!!!!

Tusen takk for besøket - velkommen igjen
Blog Widget by LinkWithin