Velkommen til meg!

Bildet mitt
Bergen, Norway
Takk for at du besøker bloggen min. CosiFanTutta er fritt etter Cosi fan Tutte som er en opera av Mozart. Tittelen betyr noe sånt som "Slik gjør alle kvinner" eller "som kvinner gjør" og da er jo temaet klart og tydelig :o) Jeg skriver om saker og ting som inspirerer og interesserer meg...

søndag 23. november 2008

4 ting om alt og ingenting - om meg


Utfordring fra Synnøves LilleMaison


4 jobber jeg har hatt :
Jeg var jordbærplukker da jeg var 13 år. Det var akkord-arbeid så jeg hadde ikke tid til å ha det kjekt, hehe. Talte kurver og penger i hodet mens jeg plukket, talte kurver og penger i hodet mens jeg syklet hjem i racerfart ned Kirkebakken også - og traff en bil i siden. Brakk endel bein, og spiste ikke jordbær på 7 år :o)
Jobbet i en eksklusiv klesforretning i helger og etter skoletid. Der drev de med fargeanalyse av kundene, og hadde butikken delt inn i vinter, vår, sommer og høst farger. Jeg er høst, og kler egentlig ikke alt det sorte jeg alltid sprader rundt i. Husker jeg var så forundret over at folk kunne bruke så skrekkelig mye penger på klær, jeg ble like overrasket hver gang jeg solgte noe. 
Jeg jobbet på keramikkverksted i Frankrike i 5 måneder. Der laget de mye fantastisk; lamperføtter, lysestaker, bilder og vaser og greier. Jeg derimot ble satt i produksjonen, etter kort virke i den kreative delen av verksteder. Produksjonen gikk ut på å lage fat etter form og fargsette og brenne etter svært strenge regler - altså INGEN kreativ prosess, hehe. Vi solgte keramikken over hele nord Frankrike så jeg fikk sett mye av landet.
Jobbet som leder i et bofellesskap for utviklingshemmede og autister. Veldig positivt utfordrende jobb! Juletiden kan derimot være litt problematisk for autistene våre, alt blir jo så rart og uforutsigbart! Det beste hadde vært om hver dag var en hverdag :o)
Jobbet nå som assisterende seksjonsleder i Helse-Bergen

4 filmer jeg kan se om og om igjen :
Det store blå
Nydelig film om fridykking, delfiner og kjærlighet. Fantastisk filmmusikk

Piano
Igjen fantastisk filmmusikk.  Handler om en stum kvinne og hennes datter, arrangerte ekteskap og lidenskap til piano. 
Cinema Paradiso
Ikke så lett å gjengi handling, men det er en filmmaker som returnerer til hjembyen og mimrer over hvordan han kom til å elske film. Nydelig musikk såklart :o)
The Mission
Dramatisk film om en misjonsstasjon langt inne i jungelen og jobben de har med å konverte indianerne til den "rette lære". Handler også om slavehandel og det som verre er. Hjerteskjærende god musikk og gode skuespillere
4 steder jeg har bodd :
Diverse steder på østlandet i 16 år
Bergen i 23 år
5 måneder i Frankrike
(fra et sted i Bergen til et annet -det var 4)
4 TV-programmer jeg elsker :
Friends
Changing rooms på BBC
Antligen hemma på TV4
Greys Anatomy
4 steder jeg har vært på ferie :
Vietnam fra nord til sør - nydelig ferieland. Flybilletten er dyr, men du får ikke utgiftene til å strekke til i Vietnam
Frankrike fra nord til sør - har som tidligere nevnt solgt keramikk i nord, og har feriert i sør
Tidligere Tsjekkoslovakia (eller som vi kalte det ; TsjekkosloKAVIA) - trodde ikke vi skulle komme helskinnet gjennom det landet
Portugal fra nord til sør - Landet for nydelige fisk og skalldyrs retter!!
4 web sider jeg er innom hver dag :
Dagbladet
Bergens Tidende
Min og andres blogg
Jobbmailen (hmmm...)
4 steder jeg ville vært nå :
Hjemme hos mamma i Nordland
I SAPA i Vietnam
I København hos en venninne
Inne i spillet War of World Craft sånn at jeg kunne få litt oppmerksomhet fra min sønn :o)
Det er meg i et nøtteskall. Nå er det skikkelig sent, jeg må legge meg. Det kan virke som hele verden har fått denne utfordringen? Jeg lover å sende den videre i morgen ettermiddag...hvis jeg finner noen som ikke har fått den....
Bilder fra Google
God natt og god uke til alle!

4 kommentarer:

E:-) fra K(a)os(e)heimen sa...

Så gøy å lære litt om deg:-) Jeg har også vært i Vietnam, begynte i sør og endte i nord. Fantastisk land, var der i 99, tror mye har forandret seg nå.

Huset på toppen sa...

Heisann!! Tidig å lese disse utfordringene........Nå vet jeg litt mer om deg,koselig!

Ha en fin uke:-)
Klem

Line sa...

Kjempehyggeleg lesing, og ikkje mist kjekt å vete enno litt meir om deg:0)
Nydeleg filmanmeldelsar, fekk lyst til å sjå alle eg...
Hi hi, eg har og vore jordbærplukkar, men det enda slett ikkje så dramatisk som hos deg...
Jubileumskonkurranse på gang inne hos meg, kjekt om du slenger deg på....
Klem Line

Torilpia sa...

Så flott å lære deg bedre å kjenne (er ikke det standardfrasen?? - men akk så sann) :o)
Virker som du er ei bereist dame da .. Frankrike er drømmelandet over alle for meg .. men har enda til gode å reise dit ..

Her går det i Min stall, Nettby og Ridingklubb .. i tillegg til MSN da (hvor jeg logger på selv også en gang i mellom - for å få kontakt med mine to eldste .. hihi).

Tusen takk for besøket - velkommen igjen
Blog Widget by LinkWithin