Velkommen til meg!

Bildet mitt
Bergen, Norway
Takk for at du besøker bloggen min. CosiFanTutta er fritt etter Cosi fan Tutte som er en opera av Mozart. Tittelen betyr noe sånt som "Slik gjør alle kvinner" eller "som kvinner gjør" og da er jo temaet klart og tydelig :o) Jeg skriver om saker og ting som inspirerer og interesserer meg...

lørdag 4. oktober 2008

Siciliansk aften



Meget enkelt og MEGET godt. Oppskrift : 

Blåskjell kokes i noen minutter på sterk varme, sil kraften

Kamskjellene deles i fire og surres med vårløk i svær stekepanne eller gryte

Nesten ferdigkokt pasta tilsettes sammen med litt blåskjell kraft - en kopp med vann tilsatt safran, et par spiseskjeer hvitløks"infisert"olivenolje (Oljen har stått i en liten kanne i 20 minutter med masse hvitløksfedd). Ikke bruk hvitløken - kun oljen, og en boks hele tomater

Kok sammen med blåskjellene - sterk varme

Tilsett scampi til slutt! Det hele er gjort på 15 minutter!

Godt selskap og Chardonnay i glasset = "det gode liv"

Ingen kommentarer:

Tusen takk for besøket - velkommen igjen
Blog Widget by LinkWithin