Velkommen til meg!

Bildet mitt
Bergen, Norway
Takk for at du besøker bloggen min. CosiFanTutta er fritt etter Cosi fan Tutte som er en opera av Mozart. Tittelen betyr noe sånt som "Slik gjør alle kvinner" eller "som kvinner gjør" og da er jo temaet klart og tydelig :o) Jeg skriver om saker og ting som inspirerer og interesserer meg...

fredag 24. oktober 2008

Gummistrikk rundt sjela av Ane Brun



Nydelig sang og dyp tekst av Ane Brun med Tobias Froberg (tror jeg). 

Sing-a-long :o)

In my mind I`m crawling on your floor
Vomiting and defeated
Total absence of grace
Your reluctant voice 
saying; you decide your own fate

But I wear rubberbands round my soul
They keep me from crawling
And these rubberbands round my soul
they keep me from falling

In my repeated dreams
You stare at me with an empty gaze
You turn your back on me
And you search for more intriguing days

Loathing this 
Controlling this
Let me get a hold of this

So I wear rubberbands round my soul
They keep me from crawling
And these rubberbands round my soul
they keep me from falling

And then when you are not in my dreams
and not in my mind
but we are at the same place 
at the same time
rubber no longer holds 
the borders of my soul
Sangtekster.no

17 kommentarer:

Synnøve sa...

Nyyydelig sang, man vil liksom bare høre den igjen og igjen :) Hun har en helt spesiell stemme... God natt til deg! Synnøve :)

ceciliegrut sa...

Ane Brun er en stor favoritt! Hun er skikkelig flink, og tekstene er så fine :o) Akkurat denne angen (hele CD'n) minner meg om ferietur i Danmark for 2 år siden. Rart hvordan minnene kommer tilbake når man hører musikk. Ting man helt har glemt kommer plutselig tilbake.

Bra du sa ifra om den ordbekreftelsen. Visste ikke den var der enang. Nå er den borte! :o)

Goood helg til deg! Klem

Torilpia sa...

Stemmen til Ane Brun er bare herlig .. :o)

God helg - klem!!

Gamlå sa...

Dette her gikk rett i hjerte til Gamlå. Ja, denne likte hun veeldig godt. Du har god smak du!!:)
klem fra Gamlå

Huset på toppen sa...

Nydelig sang, denne har jeg ikke hørt før!!

Ha en fin helg!!
Snakkes

Alex sa...

Ville bare innom i natten for å ønske seg en cosifantaastisk helg ...he he var ikke den bra...ok jeg har den værste humoren ever !!!

like rar som meg !!

Gamlå sa...

Ho hoooo
Så kjekt at du likte bilde, var redd for at bildet var vel litt drøyt for alle damene her i blogglandia, men det har gått greit. Ingen har sagt noe annet, men det er vel noen som har vært på siden for å komme se fort ut igjen, leeeeeeeer. MEN de med det leeeeeeeeer.

Selvfølgelig må du ta bildet at engelen og ramme inn i en ramme til mannen leeeeeer. Ja, så vet bubbene våres hvilke skjønnheter de har, MEN det vet de allerede så de trenger nok ikke et sånt bilde i ramme leeeeeeer.

Så du drakk og spiste litt for mye igår, det har vi lov til!! Det er kjekt når det står på, men ikke alltid like kjekt dagen derpå. Noen ganger er det verdt det!!
Kos dere ikveld med hjemme laget skalldyrs risotto CosiFanTuttas spesial med en god flaske vin til.
Jeg føler på meg at du er en god kokke der du tryller frem de lekreste retter:)).

Her i heimen blir det øl og rullekebab på meg og gubben.

Stemmer det at det er CosiFantutta som er den første damen på bloggtreffet bilde som ligger på NIB?
Stor helge klem til deg fra meg.

Gamlå sa...

Hei igjen
en skrive feil i kommentaren tidligere,
"
Ja, så vet bubbene våres hvilke skjønnheter de har"

mener gubbene ikke bubbene. leeeeer.

Gamlå sa...

Jeg forstod korrigeringen din:).

Akkuratt nå sitter jeg å nyter " Gonzales Solo Piano" fin musikk å lytte på mens jeg har ølen som Gamlå er så glad i, og jeg hører og ser regnet og vinden uleeeeeeeeer utenfor. Jeg ser også sjøen er hvitt. Vi er heldige du og jeg som har fin utsikt, men du har den enda nærmere enn jeg!!

Kos deg nå masse i matlagingen din og husk å tenne masse lys da det lyser opp både rom og sinn....leeeer hvor tar jeg det fra!! Trodde jeg var litt poetisk men det er jeg ikke. Har lov å prøve seg. En blir poetisk når en lytter til Gonzales.
klem igjen fra meg Gamlå

Anka sa...

Hei og hopp. Liker Ane Brun, fin bakgrunns musikk. TUSEN TAKK FOR AWARD! Setter stor pris på det, hvertfall nå som det har hvert litt lite blogging og jeg føler nesten att jeg har satt dere litt til side (tegn på jeg er en smule helkta...) Ha en super fin helg.

Gamlå sa...

Ja en ting skal du vite CosiFanTutta du har god musikk smak. Gubben koser seg når vi lytter på spillelisten din. Han laster ned som bare det!!
Klem til deg fra ham, og det er en mann som ikke liker hva som helst innen musikk verden.
Dere sitter sikkert å spiser og drømmer dere tilbake til Roma, der dere sitter og smatter på den gode parmesan osten som vi ikke får her i Norge tenker jeg!!
Kos dere!!
Ja, et sladdet bilde av deg hadde ikke gjort vondt, men jeg har da sett deg i din manns fotosafarie i heimen deres.
En gang må jeg si det. Jeg er helt frelst i leiligheten deres!! Min datter kom en dag da jeg tittet og hun sa. " Stillig, hvorfor har ikke vi det sånn, og la meg så se mer". Den jenta mi har god smak slik som deg!!

Kos dere videre i kveld. Det skal vi, sammen med musikken din!!

Anka sa...

Hunden vår får kun lov til å være i gangen. Der har han stor fin plass under trappa. Høres kansje litt slemt ut men det har han ikke vondt av. Passer på parkett og spisestue, hi hi.

fru Pink sa...

Digger Ane Brun - en av favorittene mine også:):)

Anja-Elin ♥ Vakre augeblikk sa...

Så fin sang :) har ikkje hørt den før :) Artig blogg du har :) ikkje vert inne hos deg før. Ønsker deg ein fin høstkveld :) Godklem :)

Gamlå sa...

leeeeeeeeeer kan ikke se for meg CosiFanTutta med krims og krams som survenier fra ditt og datt. Det er sånn jeg pakker ned. Gardiner hvem sier at en skal ha det når utsikten er en gardin for seg selv!! Ja en levende gardin vil jeg si da lanskapet som er din gardin skiftes til stadighet. Hvem ville ikke hatt det...!
Jeg har problemer med å finne gardiner og har alltid hatt det. Husker den gangen Dennis var 2 år og min mor kom på besøk og holdt på å få slag da ( Gamlå) hadde hengt opp laken fra et impulsivt targapaty der vi alle fikk utdelt laken som kledning. Dette ble stue gardinene våres i 2 år for min mors store fortvilelse. Idag tør jeg ikke si hva jeg har som gardiner leeeeeeer. Skal vise deg et bilde endag hvis jeg tør som medlem i NIB leeeeeeer.
Selv liker jeg ikke for mye nibs det betyr en ting støv tørking osv. En mellom ting, nytt og gamelt som betyr noe liker jeg!! Den leiligheten der har hadde ikke passet å ha chabby chic og alt det der. :) Leiligheten deres er et MØBEL i seg selv!! Flott er det.

Ha en fin Søndag for det er det er nå...timene flyr når en har det koselig.

Muskatt og kardemomme-Kjersti sa...

Hei igjen,
Ane er hærlig!
Det er godt å vite at du vil hjelpe meg dersom jeg har spørsmål innen blogspot,takk :0)
Lurer veldig på hva kult som ble med deg hjem fra Roma...;0)
Nyt søndagen!
Kjerstiklem

Kerstin sa...

Hei=)

Møtte på Kjersti forleden dag=)Det var veldig hyggelig Vi kom i snakk om bloggene våre. jeg kunne tenke meg å lage tre kolonner og hun nevnte at du kanksje visste hvordan man gjør det0)

Ha en fin søndag Klem Kerstin

Tusen takk for besøket - velkommen igjen
Blog Widget by LinkWithin