Velkommen til meg!

Bildet mitt
Bergen, Norway
Takk for at du besøker bloggen min. CosiFanTutta er fritt etter Cosi fan Tutte som er en opera av Mozart. Tittelen betyr noe sånt som "Slik gjør alle kvinner" eller "som kvinner gjør" og da er jo temaet klart og tydelig :o) Jeg skriver om saker og ting som inspirerer og interesserer meg...

tirsdag 16. september 2008

Nok en Odfjell er konsumert



Den siste Armador'en til Odfjell konsumeres i dette øyeblikk (i mangel på en sunn hobby :o)). Det er så nydelig vær, frisk og klar luft og stille på sjøen, det må feires! Joda, kakakterisktisk duft og en litt annen karakter enn de andre, men "lika go'". Igjen må det presiseres at dette er en damevin. Samboer min liker best viner som lukter våt bikkje og petrolium. Armador'ene blir litt "saftaktig" for han :o) Vi er derimot enige om at dette er en tirsdagsvin, alt til sin tid! Denne har ikke fått særlig gode kritikker på Aperitif til orientering, så jeg er i utakt med eliten ;o)

Armador Syrah 2005


Druer : 95% Syrah, 5% Merlot

Pris : 119,90

Mat : Rustikke retter, ost

Beskrivelse : Dyp fiolett farge, aroma av lavendel, plommer og krydder. Mykt fyldig anslag, fast og velbalansert stil  (fra Vinmonopolet)

Vinum glass fra Riedel som anbefales til Syrah vin  er det "gode gamle" 416/30, kommer langt med det.

2 kommentarer:

Duften av erteblomster-Vibeke sa...

Er heller ikke på Atkins så her skal både poteter med ny vri OG vinen som du har kost deg med i kveld prøves :o)
Er så kjekt med dine tips altså!!!Hører nesten bare på Keith Jarret- The Köln Concert for tiden!

Kveldsklem fra meg :o)

Anka sa...

God ettermiddag. Her står jeg og "rører i gryta" men jeg surfer på nett. snakk om moderne tider, hehe.
Klapton (ville ikke skrevet navnet sånn jeg men vi kjøpte han når han var ett år gammel) er en utrolig snill hund. Han synger til Tina Turner! Det må jeg få lagt inn på bloggen.
Ha ha, leie ut huset!!! Det blir kostbart men håper vi slipper det;)

Jeg er ingen vin kjenner men har nå smakt Anne Cat sin vin og den var ikke så ille:) "For mye vin kan få Trond Giske til og se ut som Brad Pitt" står det på flaska;)

Vi snakkes!

Tusen takk for besøket - velkommen igjen
Blog Widget by LinkWithin