Velkommen til meg!

Bildet mitt
Bergen, Norway
Takk for at du besøker bloggen min. CosiFanTutta er fritt etter Cosi fan Tutte som er en opera av Mozart. Tittelen betyr noe sånt som "Slik gjør alle kvinner" eller "som kvinner gjør" og da er jo temaet klart og tydelig :o) Jeg skriver om saker og ting som inspirerer og interesserer meg...

fredag 5. september 2008

Bergensk snopevin fortsetter


Holder på å jobbe (kanskje ikke riktig ord, det er ikke særlig strevsomt) meg gjennom vinene til Odfjell Vineyard, og Rojo er prøvd men funnet for lett. Det er jo en svært billig vin, men har smakt billigere viner med bedre smak. Denne passer egentlig til de som IKKE liker rødvin særlig godt :o) Den smaker nemlig saft, og mangler ettersmak. Den lukter godt, det skal den ha! 

Sjekk under vin og mat til høyre for nok en vinanbefalinger fra Odfjell

Rojo Cabernet Sauvignon 2005

Druer : 100% Cabernet Sauvignon

Pris : 87,90

Hvis du ikke har saftglass så anbefaler Riedel glass 416 ;o)

Det er ikke ofte jeg kjøper boksevin. Har ikke tro på at de holder spesielt lenge når den først er åpnet. 

Odfjell har derimot en boksvin på 2 liter, istendfor 3. Perfekt! Det var visstnok ikke helt uten motstand fra gamle Odfjell at vinen ble "tappet" i boks og ikke flaske.  Jeg liker denne vinen, den er lett og enkel i smaken, litt søtlig, men absolutt en grei drikke vin. Som de andre vinene til Odfjell som jeg har smakt lukter den veldig godt. For alt jeg vet kan dette være lukttilsetning??

2 To Go By Odfjell

Pris : 229,-

Mat : Lette kjøttretter,  pizza, drikkevin

1 kommentar:

Joanna sa...

Denne vinen høyrestr spennande ut og må vel testast ;O)

For noken helgar sidan smakte eg nydeleg vin med ei veninne:Aldegheri Amarone della Vallpolicella Classico. Kjempe god, men når eg spurte på vinmonopolet fekk eg beskjed at dte var bestillingsvare og prisen var litt vel stiv: 350 kr flaska!

Min veninne hadde fått den i gåve, men nydeleg var den.

Klem

Tusen takk for besøket - velkommen igjen
Blog Widget by LinkWithin