Velkommen til meg!

Bildet mitt
Bergen, Norway
Takk for at du besøker bloggen min. CosiFanTutta er fritt etter Cosi fan Tutte som er en opera av Mozart. Tittelen betyr noe sånt som "Slik gjør alle kvinner" eller "som kvinner gjør" og da er jo temaet klart og tydelig :o) Jeg skriver om saker og ting som inspirerer og interesserer meg...

lørdag 16. august 2008

Oppskrift på fisk og skalldyrgryte med pastaris

Dette er vår spesialitet. Smaker bedre enn den ser ut :o)!

Oppskrift : 

Kok blåskjell med en god dæsj hvitvin - spar på kraften

Rens rekene (ferske:o)) og ha alt skallet i en gryte, ha i en løk, en hvitløk,  noen laubærblad, 3-4 vårløk (det grønne ytterst og roten som ikke spises). Ha i smør og la det surre i noen minutter, mens du rører. Fyll på med blåskjellkraften og ca 1-1.5 l vann. Kok i 20 minutter

Sil kraften - og spe med matfløte (omtrent 2 dl) og en boks snøfrisk naturell

Ha i pastarisen - i Bergen må vi på innvandrerbutikk for å få dette

Kok pastarisen så lenge som det står på pakken (8-10 minutter)

Ha i steinbitfilet i biter, la trekke i noen minutter

Reker, blåskjell og finsnittet vårløk til slutt

Cono Sur Gewurztraminer 2007

Noe i glasset. En nyhet fra Chile fra det siste vinslippet på Vinmonopolet. Forøvrig ikke mye spennende på det slippet, etter min mening. Denne derimot falt i smak. En utrolig billig og helt ålright hvitvin med gewurztraminer fra Cono Sur. Meget godt kjøp på Aperitif

Druer : 100% Gewurztraminer

Produsent : Vina Cono Sur

Pris : 89,-

Mat : Anbefalt til indisk, asiatisk og mat som ikke er sterkt krydret

Beskrivelse : Lys strågul. Aroma preget av tropiske frukter og blomster, hint av krydder (fra Vinmonopolet)

Anbefalt Vinumglass til Gewuztraminer fra Riedel 416/33 og det har jeg tilfeldigvis . Skål :o)


Ingen kommentarer:

Tusen takk for besøket - velkommen igjen
Blog Widget by LinkWithin