Velkommen til meg!

Bildet mitt
Bergen, Norway
Takk for at du besøker bloggen min. CosiFanTutta er fritt etter Cosi fan Tutte som er en opera av Mozart. Tittelen betyr noe sånt som "Slik gjør alle kvinner" eller "som kvinner gjør" og da er jo temaet klart og tydelig :o) Jeg skriver om saker og ting som inspirerer og interesserer meg...

mandag 25. august 2008

"Snopevin" fra Bergen :o)

Dette må dere ikke la passere. Bergenseren Dan Odfjell etablerte seg som vinprodusent for 20 år siden, vest for Santiago, i Chile - Odfjells Vineyard. De produserer Aliara, Armador, Orzada og Rojo. Jeg har smakt 4 av de 12 som fås på Polet, og jobber med saken. Her er det så mye bra at noen av de (får legge til -de billigste) er fast inventar i heimen. Fyller på med flere anbefalinger av Odfjell vin etterhvert. Noen må konsumeres først :o) Hard work! Viktig å si at jeg er ingen ekspert - bare glad i vin :o) Jeg synes det spesielt trivelig når jeg finner god vin som ikke koster skjorten. Denne foretrekker jeg fremfor mange andre viner som er dyrere :

Armador Cabernet Sauvignon 2005

Dette er en av de billigste til Odfjell, men du merker det med en gang du åpner flaskene at dette er "snopevin". Det oser solbær og plommer (tror jeg, da) og sikker mye mere til. Har fått beste kjøp og 84 poeng på Dagens Næringslivs sin vinguide og meget godt kjøp på Aperitif  (vel og merke 2004 årgangen), og anbefales virkelig! Har erfart at den er bedre likt av damene, da. Den er skikkelig saftig og masse smak til den prisen. Kos, kos

Druer : 86% Cabernet Sauvignon, 7% Merlot, 7% Cabernet Franc

Pris : 100,-

Mat : Rødt kjøtt, gjerne grillet, lam og vilt

Beskrivelse : Mørk rød. Solbærpreget fruktighet med streif av mynte og trekrydder (fra Vinmonopolet)

Anbefalt Vinum-glass fra Riedel til Cabernet Sauvignon er 416/0 :

1 kommentar:

vibeke sa...

Denne skal med hjem fra Vinmonopolet neste gang det er helt sikkert!Det er så flott med tips både på det ene og det andre, du er helt toppers!
Hvor mye kostet Peel?Er helt "sjuk" på Egget men synes det er sinnsykt dyrt!
Hvordan klarer du å skrive et navn (feks. Eva Solo) og legge linken i navnet?Klarer bare å legge frem hele linkadressen og det er så mye finere og kjekkere å bare kunne klikke på navnet.

Vibeke :0)

Tusen takk for besøket - velkommen igjen
Blog Widget by LinkWithin